tirsdag den 8. januar 2013

Top 10 Tirsdag #39


Broke and Bookish
Denne uges emne er bogrelaterede målsætninger for 2013. Jeg elsker udfordringer og lister, så jeg har selvfølgelig lavet mig nogle stykker for 2013:

1. Jeg vil læse mindst 150 bøger. Det burde kunne lade sig gøre eftersom jeg har læst mere de sidste to år. Jeg har jo en god, lang sommerferie, jeg skal have til at gå :)

2. Jeg vil læse mindst 12 bøger af debut forfattere. Se mere her.

3. Jeg vil læse mindst 1 bog indenfor hvert emne i Ryd-Reolen. Se mere her.

4. Jeg vil læse de 20 bøger, BedsteVeninden har fundet til mig.

5. Jeg vil læse de 20 bøger Hr. Kæreste har fundet til mig.

6. Jeg må max bruge 250 kr. i måneden på bøger (i gennemsnit fordelt på hele året). Jeg er meget spændt på, om jeg kommer til at klare det. Jeg har i januar allerede brugt 300 kr. på bøger, men jeg må gøre mit bedste!

7. Deltage i 'Vælg mig udfordringen' på Goodreads hver måned i 2013. Det er virkelig en sjov måde at få læst nogle af de bøger, man måske ikke selv ville have valgt den måned.

8. Læse en bog på over 900 sider. Jeg ville egentlig have sagt 1000 sider, men efter et hurtigt kig i mine bøger, viser det sig at jeg ikke har nogen på over 1000 sider. Jeg har dog et par stykker på 900, så det må blive målet.

9. Deltage i Dewey's Read-a-Thon. Forhåbentlig ligger det i en weekend, hvor jeg har tid.

10. Holde et par give-aways. Jeg havde planlagt så mange spændende ting i december, men på grund af sygdom og alt for mange afleveringer blev det aldrig til noget. Så må de jo komme løbende over året i stedet :)

4 kommentarer:

  1. Det der "vælg for mig" er altså en sjov ide - det tror jeg også, jeg vil prøve! Hvad er reglerne - og hvordan deltager man? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis du går herind, kan du finde ud af, hvordan det hele foregår: http://www.goodreads.com/topic/group_folder/139408

      Der er endnu ikke kommet en tråd ind for februar måned, men det kommer i løbet af januar og så kan du hoppe med det :) Det er fedt, at du vil være med :D

      Slet
  2. Så vil jeg da glæde mig til en giveaway! :)
    Vil du fortælle nærmere om, hvornår og hvad det vil dreje sig om?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved ikke endnu, hvad præmien vil blive, men det bliver nok et par bøger i forskellige genrer ;) Og jeg aner heller ikke, hvornår det bliver. Nok først når min praktikperiode er overstået, så jeg kan tænke langt nok til at lave en konkurrence ;)

      Slet