onsdag den 28. marts 2012

"Angel - Flugt" - L.A. Weatherly

Titel: Angel - Flugt
Forfatter: L.A. Weatherly
Serie: Angel #1
Forlag: CARLSEN
Sider: 478
Sprog: Dansk
Bedømmelse: 3/5







Fra bagsiden: Willow er ikke som andre piger. Hun er meget bedre til gamle biler end tøj og shopping. Og så har hun synske evner - blot ved at røre en person kan hun læse vedkommendes fremtid, drømme og mulige fejltrin. Hvor denne evne kommer fra, har hun ingen anelse om.
Men det har Alex. Lækre, mystiske Alex med det bedrøvede bli. Han kender hemmeligheden om de mørke kræfter, der gør Willow så farlig, at hun må stoppes for hver en pris. Men Willow er også temmelig uimodståelig, og meget mod sin vilje må Alex erkende, at han er godt i gang med at forelske sig i sin værste fjende.

Selvom bagsiden siger, at Willow er anderledes, er hun stadig meget lig de andre piger i sådanne bøger. Meget almindelig, men alligevel med en evne ud over det sædvanlige. Jeg synes hendes evne er rimelig sej, men det er som om den forsvinder i løbet af bogen. I hvert fald kan hun pludselig røre ved Alex uden hele tiden at få syn. Det undrede mig lidt, men evnen ville selvfølgelig have været en forbandelse, hvis hun ikke kunne røre andre mennesker.
Jeg kan rigtig godt lide at bogen skifter synspunkt mellem især Willow og Alex, men også mellem englene. Faktisk kan jeg allerbedst lide at læse fra Alex's synspunkt, men jeg er heller ikke særlig vild med jeg-fortælleren. Og Alex er mere interessant end Willow, fordi hans fortid er mere spændende.

Englene fanger mig aldrig rigtig helt. Jeg har svært ved at blive overbevist om, at de faktisk er onde. Men det kan godt være fordi, jeg er for vant til at engle er gode. Men det kan også godt være fordi, jeg egentlig synes at englenes grund er "god". Ikke i orden, men jeg forstår dem godt.

Det er ikke en super bog, men den er okay, primært på grund af Alex :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar