torsdag den 5. april 2012

"Luxe" - Anna Godbersen

Titel: Luxe
Forfatter: Anna Godbersen
Serie: Luxe #1
Forlag: Carlsen
Sider: 499
Sprog: Dansk
Bedømmelse: 5/5







Fra bagsiden:
Manhattan, 1899...
...Fortryllende piger i verdådige kjoler og fester til daggry.
...Uimodståelige drenge med blændende smil og farlige hensigter.
...Hvide løgne, mørke hemmeligheder og romantiske skandaler.

De to søskende Elizabeth og Diana Holland er en fast del af New Yorks glitrende overklasse. Udadtil et ubekymret liv i luksus, men bag de smukke husfacader kan virkeligheden se meget anderledes ud. Det erfarere Elizabeth, da det bliver gjort klart for hende, at familiens fremtid afhænger af, at hun finder den helt rigtige mand. Hun får som sådan ikke et valg, men hendes mor og hendes kommende svigerfar laver en aftale over hovedet på de to indvolverede parter. Det kommende ægteskab skaber problemer for alle; Elizabeth, Diana og bedsteveninden Penelope. Desuden har Elizabeth en hemmelighed, der er blevet opdaget af hendes tjenestepige Lina og som Lina ved, har alle hemmeligheder en pris...

Åh, jeg er en sucker for sådanne bøger. Jeg elsker stemningen, kjolerne, sladderen, kærligheden og facaderne.
Bogen er skrevet let og flydende og skifter mellem de forskellige personer uden det på noget tidspunkt bliver uoverskueligt. Jeg kan rigtig godt lide alle personerne i bogen, selvom de er dybt forskellige, men jeg forstår dem. Kun Diana havde jeg lidt problemer med i starten, men også hun vandt mit hjerte til sidst. Suk, jeg kan slet ikke vente med at læse den næste i rækken. Mine varmeste anbefalinger!

1 kommentar:

  1. I'd kill for that dress.
    Jeg er hoppet med herover via bloglovin. Fedt design i øvrigt. Dejlig enkelt.

    SvarSlet