fredag den 1. juni 2012

Mødet med Mari Jungstedt

For et stykke tid tilbage blev jeg (sammen med en masse andre mennesker) kontaktet af Tina fra ArtPeople (det er dem, der har People'sPress og People'sPressJR). Hun tilbød at sende et anmeldereksemplar af Mari Jungstedts nye krimi "Den dobbelte tavshed", hvilket jeg selvfølgelig skyndte mig at sige ja tak til.
Desuden tilbød hun et møde med Mari Jungstedt, når hun kom til Danmark, hvilket hun var d. 29/5. Det var en helt fantastisk mulighed og jeg var helt rundt på gulvet over chancen for at møde en kendt forfatter! Der var kun et eneste problem: Forlaget ligger på Sjælland, jeg er fra Midtjylland. Det var simpelthen for dyrt for mig at komme derover og jeg måtte pænt sige nej tak, mens jeg ærgrede mig over at bo så langt væk. Men det var ikke noget problem for Tina. Straks skrev hun tilbage at arrangementet ville blive webcastet, så jeg kunne sidde hjemme i min sofa og være en del af det. Helt fantastisk og jeg skyndte mig at tilmelde mig.

D. 29/5 sad jeg derfor parat bag computerskærmen, klar til at se Mari Jungstedt tale om sin bog! Jeg havde dog misset en rimelig vigtig ting: Jeg fatter ikke en brik af svensk. Det er virkelig et problem, når Mari Jungstedt taler så hurtig som hun gør. Heldigvis blev det bedre med forståelsen efterhånden som jeg hørte hende tale. Desuden hakkede videoen et par gange, men det er, hvad man kan forvente. De spørgsmål, der blev stillet, som ikke kunne høres, blev live-chattet til os. Virkelig dejligt.
Det eneste minus for mig var, at jeg ikke kunne være der rigtigt og derfor ikke fik signeret min udgave af hendes bog :)

Mari Jungstedt er virkelig en fantastisk kvinde. Hun er sjov, har store armbevægelser, god mimik og virker både åben og ærlig. Hun talte om både besøg på sexklub, om det liv hendes personer har og udvikler samt sit venskab med de andre svenske krimidronninger.

Det var et rigtig godt arrangement som Tina og folkene fra ArtPeople havde fået smidt op og jeg er meget glad for at have deltaget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar