onsdag den 4. juli 2012

Jeg har dit nummer - Sophie Kinsella

Titel: Jeg har dit nummer
Forfatter: Sophie Kinsella
Serie: -
Forlag: Lindhardt og Ringhof
Sider: 397
Sprog: Dansk
Bedømmelse: 4/5



Fra bagsiden: Haves: sød mand og panikangst. Mangler: forlovelsesring og mobil.
Poppy Wyatt føler sig meget heldig. Hun skal giftes med sin drømmemand Magnus, og har fået en enorm forlovelsesring, der har været i svigerfamiliens eje i generationer.
Men til et velgørenhedsarrangement på et hotel med nogle veninder forsvinder ringen under tumultagtige scener da brandalarmen går. Og ikke nok med det; sin telefon mister hun også. Det er katastrofalt. Dog vender heldet en smule, da Poppy i hotellobbyen finder en anden telefon i en affaldsspand. Den skal hun bruge, så hotelpersonalet kan kontakte hende, når ringen er fundet.
Der er bare det ved det, at den 'lånte' telefon tilhører forretningmanden Sam, og han vil have den tilbage. Indtil der er nyt om ringen, forsøger Poppy dog at holde ham hen ved at agere personlig assistent, men hun har virkelig svært ved ikke at læse med på hans indkomne beskeder og blande sig i hans forretningbeslutninger. Samtidig har hun også lige et bryllup at planlægge og en indbunden højre hånd at bortforklare for Magnus og sine kommende svigerforældre. Kan det mon blive mere indviklet?

Jeg har dit nummer er en meget typisk Sophie Kinsella bog. Meget forudsigelig, men sød og hyggelig læsning.

Det irriterer mig dog helt vildt, at der er fodnoter i bogen, fordi det forstyrrer mit læseflow. Jeg kan godt se, hvorfor det fungerer som en del af historien, men i praksis er det bare forstyrrende.

En anden ting, der godt kan irritere mig ved Sophie Kinsellas bøger er, at ligegyldig hvad hovedpersonen roder sig ud i, er det muligt at komme ud af uden de store problemer. At shoppe igennem og bruge alt for mange penge som i Shopaholic-bøgerne kan jeg forholde mig til. Men at sende mails, hvori man takker ja til noget på en anden persons vegne som man slet ikke kender!? Hvem gør sådan noget?

Til trods for al min kritik synes jeg stadig, det er en god bog. Historien er sød og jeg kan godt lide at sms'er er en del af historien. En meget fin chick-lit bog!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar