tirsdag den 28. august 2012

Top 10 Tirsdag #25

Broke and Bookish
Denne uges tema er tilståelser omkring bøger - men det er jo ikke særlig lang tid siden at jeg lavede sådan en for at undgå et andet tema. (Se den her).

I stedet bliver dette indlæg en slags gennemgang af min Kindle.

Jeg elsker min Kindle fordi:
- Det er ufatteligt nemt at skaffe bøger.
- Mange af bøgerne er utrolig billige.
- Der er virkelig mange gratis bøger til Kindle!
- Der er rigtig mange klassikere, der er gratis.
- Den er rigtig behagelig at læse på, især når man ligger ude.
- Den bruger nærmest ingen strøm.
- Der er engelsk ordbog på, der kan forklare mig de ord jeg ikke forstår med det samme.
- Der er en lille lampe med til det cover jeg har købt, så jeg kan læse i sengen når Hr. Kæreste kræver lyset slukket (okay, ikke helt en fordel for Kindlen, men coveret er skønt)
- Jeg kan administrere min bøger både på Kindlen og på Amazon.com
- Der bliver ofte udgivet noveller til bøger, som ikke kommer på bog men kun på ebog.
- Jeg kan justere skriftstørrelse og linjeafstand
- At jeg kan sætte mine bøger i forskellige mapper og at bøgerne kan være i mere end en mappe.

Jeg er ikke så vild med min Kindle fordi:
- Det er ufatteligt nemt at skaffe bøger, der er gratis/billige, hvilket resulterer i en masse ulæste bøger (og jeg havde egentlig nok af dem allerede)
- Jeg kan ikke komme på flere?

Som I nok kan se, er det en del flere fordele end ulemper ved sådan en frækkert. Jeg holder aldrig op med at købe papir bøger (faktisk køber jeg ikke bogen til Kindle, hvis jeg synes den har et smukt cover. Så fortjener den en plads på hylden) men den er fantastisk til bøger-jeg-ikke-ved-om-jeg-egentlig-gider og noveller til bogserier.


 
Endnu ikke pakket ud, men hvor er den fin!

 
I direkte sol og med standard skriftstørrelse.

 
Slukket..

 
Tændt. Lyser er genere altså ikke når man læser, selvom det ser sådan ud på billedet

 
Lukket. Sort og kedeligt cover.

4 kommentarer:

  1. ...det var et ondt, ondt indlæg! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Men den er så fin :D Du må bare have fat i en ;)

      Slet
  2. Jeg har en kindel og jeg er fustændlig enig med dig. Til alle som ikke har kindel. Hvis man læser meget og ikke gider at betale fuld pris for bøger med kedeligt omslag så køb den på din kindel det er det værd. kun gode ord herfra :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja man elsker den mere og mere jo længere man har den. Den er ganske fantastisk ;D

      Slet