fredag den 21. november 2014

Indrømmelser #2

Ligegyldigheder, semi-hemmeligt eller noget, man ikke taler så meget om. Indrømmelserne er mange ting, men nok mest her, hvor jeg deler det, jeg ikke ellers får sagt.



Jeg siger aldrig 'jeg ville ønske....' - faktisk tænker jeg det heller aldrig. Jeg er nogle gange lige ved det (altså tænke det. Det kommer aldrig ud af min mund), men jeg ændrer altid mine tanker i sidste øjeblik. Jeg har set nok overnaturlige serier til at vide, at man skal passe på med, hvad man ønsker sig! Så jeg tør simpelthen ikke. Selvom det er noget, som jeg er sikker på at jeg virkelig gerne vil lige her og nu, så ved jeg bare at hvis det rent faktisk skete, ville det være så anderledes fra det jeg troede og håbede, at jeg ville ende med at fortryde det bittert. I stedet tænker jeg 'jeg ville gerne at...' eller 'det ville være skønt, hvis...'. Så føles det ikke helt så voldsomt. Fjollet, men alligevel en vane, jeg ikke kan skubbe fra mig!

(Og billedet af mine smukke udgaver af Borte med blæsten er valgt, fordi det netop er et godt eksempel på, at man skal passe på med, hvad man ønsker sig!)

2 kommentarer:

  1. Hvad så til jul og fødselsdage? siger du ikke 'jeg ønsker..' *emoji-der-holder-sig-for-øjnene* ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, det gør jeg faktisk stort set aldrig - siger en sjælden gang 'jeg ønsker mig' (og det er totalt anerledes når der er 'mig' til sidst, det ved alle :P) Men ellers siger jeg: 'jeg kunne godt tænke mig' eller 'jeg gad godt have' :P

      Slet