tirsdag den 6. september 2016

Tegneserier #4

Jeg er begyndt at læse en pokkers masse tegneserier indenfor de sidste par år og jeg vil rigtig gerne snakke om dem. Desværre synes jeg ikke helt, at jeg har nok at sige til at kunne retfærdiggøre en decideret anmeldelse hver gang, så i stedet vil jeg ævle lidt løs og anbefale i øst og i vest. Har I læst nogle af dem, jeg snakker om eller har I andre, I vil anbefale (eller fraråde) mig, så smid endelig en kommentar!

Jeg læser tydeligvis mest fantasy, også når det gælder tegneserier og det gælder også denne gang. Chew er den underligste tegneserie, jeg har læst. Men den er også spændende, makaber og hamrende underholdende.



Chew handler om detektiven Tony, der har en helt særlig evne - han er cibopath, hvilket betyder at han får billeder fra alt det han spiser. Billeder, der viser hvad 'maden' har været og hvordan den er endt hos ham. Det gør det ikke særlig spændende at spise det meste mad - faktisk spiser han mest rødbeder. Men når der er en mordsag, får han lov til at tygge lidt på ofret, så de kan finde frem til årsagen og morderen. 

Hen af vejen kommer der flere og flere mærkelige evner ind i historien, der er små underhistorier der underbygger den overordnede historie og virkelig sære nye væsner. 


Man skal f.eks. være åben overfor tanken om en kamp mellem en dræbermaskine af en hane (der faktisk spiller en stor rolle i hele historien) og en Unisaurus Rex!! Jeg er vild med det og selvom det ikke er min yndlingstegneserie, så er det helt sikkert en, jeg vil følge til den bitre ende. Den er sjov, den er anderledes og den er tilpas underlig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar