fredag den 2. marts 2012

"Se på mig" Kirsten Hammann

Titel: Se på mig
Forfatter: Kirsten Hammann
Forlag: Gyldendal
Sider: 459
Sprog: Dansk
Bedømmelse: 3/5










Julie troede, hun skulle giftes med sit livs kærlighed, Casper, men en dag bestemmer han sig for at rejse et halvt år til Goa for at "finde sig selv". Julie står tilbage med alle hans ting, en alt for dyr lejlighed og en ring, der minder hende om deres kærliged. For at få råd til at blive boende i lejligheden, er hun nødt til at leje 2 værelser ud. Her kommer Sune ind i billedet. Han har sagt sit arbejde på tankstationen op og vil bruge et halvt år på at skrive den næste bestseller.
Sune begynder at spionere Julie for at finde inspiration til sin bog og Julie begynder at lyve for sin omgangskreds omkring hendes og Caspers forhold.

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal mene om den her bog. Jeg kan godt lide historien, jeg kan relatere til personenerne på mange måder og den er skrevet i et let sprog, der gør den nem at læse. Jeg måtte bare vende næste side for at se, hvad der skete.

Men samtidig var jeg ved at brække mig. Jeg var også nødt til at vende næste side for at se, om Sune og Julie tog sig sammen. Især Julie. Hun er bare så naiv og irriterende og hun har et meget forvaklet forhold til mænd. Desuden tænker hun på graviditet hele tiden og hendes tidligere metoder for at blive gravid chokerede mig helt vildt. Sker sådan noget virkeligt?

Sune tænker på sex KONSTANT og tror alt for meget om sig selv. Han er dybt misundelig på de, der har mere end han selv og han fryder sig, når det går dem skidt. Han har ikke særlig meget omtanke og medfølelser og egentlig synes jeg, han er dybt usympatisk. Først til slut ændrer han sig lidt, men så er det som om, det hele bare kammer over.

Det er en bog om bedrag og især selvbedrag, men også om kærlighed og sex. Læs den, hvis du ikke har andet at give dig til

1 kommentar:

  1. Takker! ;) Jeg er også vild med billedet fra filmen på forsiden. Får helt lyst til at gense filmen, men jeg har besluttet mig for at læse bogen først, før jeg gør det.

    SvarSlet