tirsdag den 31. juli 2012

Top 10 Tirsdag #22

Broke and Bookish

Denne uges tema er 'karakterer, jeg gerne ville bytte plads med i 24 timer'. Listen er som følger:

1. Alanna fra Tamora Pierces Løvindens Sang. Hun er kick-ass og jeg har altid beundret hendes stædighed og standhaftighed. Desuden ville jeg da ikke have noget imod at kysse på Gergi og Jonathan haha ;)

2. Hermione fra J.K. Rowlings Harry Potter. Jeg ville elske at være den kloge bogorm i den fantastiske trio. Desuden har jeg altid haft et svagt punkt for Ron - han er sgu lidt nuttet.

3. Helen Walsh fra Marian Keyes' bøger om Familien Walsh. Hun er fyldt af energi, oplever vildt mange spændende ting og så har hun de sejeste søstre! (Og jeg glæder mig helt vildt til bogen om hende kommer!)

4. Scarlett O'Hara fra Margaret Mitchells Borte med blæsten. Fordi jeg gerne vil gå med smukke kjoler, kysse på Rhett, bo i det fantastiske hus i byen og redde Tara!

5. Daenerys Targaryen fra George R.R. Martins A Song of Ice and Fire. Fordi jeg elsker drager. The end. (Og lidt fordi jeg ville elske at opleve universet i bøgerne).

6. Artemis Fowl fra Eoin Colfers bøger om Artemis Fowl. Han er vanvittig intelligent, hvilket jeg godt gad prøve (haha) og så har han Butler og muligheden for at irritere Foaly :)

7. Daine fra Tamora Pierces serie om De Udødelige. Fordi hun er helt speciel, fordi Numair er vildt sej og fordi hun kan kommunikere med dyr.

8. Celaena Sardothien fra Sarah J. Maas' Throne of Glass. Fordi hun er sej. Og smuk. Og kender Sam. Åh Sam..

9. Sandrilene fa Toren fra Tamora Pierces Magiens Cirkel. Fordi hun er adelig, men stadig nede på jorden. Og fordi hun er feminin uden at være for meget. Og fordi hun har de tre sejeste venner og de mest fantastiske lærermestre.

10. Alianne fra Tamora Pierces Løvindens Datter. Fordi hun diskutere med en gud og er forelsket i en ravn - rimelig vildt!

Ikke mindre end 4 gange nåede Tamora Pierce på min liste denne gang. Jeg er seriøst vild med hendes bøger!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar