tirsdag den 21. august 2012

Top 10 Tirsdag #24

Broke and Bookish
Denne uges Top 10 skal omhandle mine yndlingsbøger i den tid, jeg har blogget. Bøgerne kommer i vilkårlig rækkefølge:


 1. Blomsternes hemmelige sprog af Vanessa Diffenbauch. Den overraskede mig meget. Jeg forventede en halvkedelige bog om blomster og blev egentlig kun fanget af det smukke cover. Men bogen rummede så meget mere end det og er virkelig god.
 2. Kaninbjerget af Richard Adams. Den sødeste og mest barske fortælling om kaniners liv. Overlevelse, venskab, mod og sammenhold er de gennemgående temaer.
 3. The False Prince af Jennifer A. Nielsen. Købt i London fordi navnet på forfatteren lød dansk. En god bog med en 'charmerende' hovedperson og et plottwist jeg ikke havde set komme.
 4. Til månen og tilbage af Jill Mansell. Skøn chick-lit med dybde og masser af følelse. Det eneste minus er at jeg ikke kan se titlen uden at få Rasmus Thude's 'Til månen og tilbage' på repeat i hovedet.
 5. Vampyrkongen af J.R. Ward. Råt, sexet og brutalt. Helt fantastisk skrevet og dejligt med en vampyrhistorie for voksne.
6. Poison Study af Maria V. Snyder. Jeg forventede en del af Snyder, efter at have hørt utrolig godt om hende og hun levede fint op til mine forventninger. En rigtig god bog i et spændende univers.
7. Vinterpiger af Laurie Halse Anderson. Barsk og voldsom læsning, som burde være læse i folkeskolen. Velskrevet og svært at ryste af. Læs min anmeldelse her.
8. Kampen om Tronen af George R.R Martin. Helt igennem fantastisk! Sproget, universet, personerne - jeg er vild med det hele.
 9. Dræb ikke en sangfugl af Harper Lee. En fantastisk bog set fra et barns synspunkt. Must-read!










10. The Assassin and the.. novellerne af Sarah J. Maas. Fantastisk optakt til Throne of Glass. Spændende, velskrevet og fyldt med aktion og romantik samt en arrogant og skøn kvindelig hovedperson.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar