onsdag den 5. september 2012

Nyt på hylden #20

For et stykke tid siden fik jeg pakke både fra amazon og bookdepository og jeg har endnu ikke vist jer, hvilke vidundere de indeholdte. Iron Witch og Steel er bøger jeg længe har set frem til at læse og især den første er utrolig smuk. Og så har jeg en svaghed for fine røde kjoler, så Sweet Evil og Ruby Red var selvskrevet og så er det jo bare en fordel at bøgerne faktisk også lyder spændende. 


*Sweet Evil af Wendy Higgins
*Iron Witch af Karen Mahoney


*Ruby Red af Kerstin Gier
*Steel af Carrie Vaughn

7 kommentarer:

  1. Omg det var da vildt ;O så har du vel købt alle deres bøger? :) jeg vil selv havde købt en masse, hvis ikke det var fordi jeg har husleje som jeg skal tænke på, og mad til resten af september

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har heldigvis lige fået penge tilbage fra saxo fordi jeg sendte skolebøger tilbage, som jeg alligevel ikke skulle bruge. Ja mad er godt nok også vigtigt ;)

      Slet
  2. Hehe, ja frontvendinger er sku flotte, og hvis jeg en dag fik et bibliotek, ville jeg sku nok også frontvende de flotteste (pg bedste) bøger - så længe der var plads selvfølgelig, for forhåbentligt vil selv et bibliotek blive fyldt op. Laughs.

    Ja, og det værste ved det hele er, at der er endnu flere ting at planlægge i den nærmeste fremtid. Jeg skal lige om lidt på skole for sidste gang, og der skal jeg op til en eksamen, så masser at læse til... Og desuden skal jeg lige straks have gennemført min fagprøve (i oktober) - to uger i butikken hvor jeg skal lave det praktiske, og en uge bagefter hvor jeg skal skrive selve opgaven... Og så er det juleforberedelser og julegavetid, og så går butikken amok, og man har næsten ingen fridage... Sidste år havde jeg ikke en eneste fridag de sidste 14 dage op til jul, også søndage skulle jeg arbejde, og hele sidste uge skulle vi arbejde fra 9.30 om morgenen til 20.00 om aftenen. Jeg får stress bare af at tænke på det, specielt med alle de bøger jeg stadig mangler at læse. Puha!

    (Ja undskyld denne lange klage-besked, men jeg gik vist lige i selvsving)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh et bibliotek.. Enhver piges drøm (agtigt)
      Hold da op, lyder til du får travlt! Hvor skal du på skole henne?
      Hvad skal din fagprøve handle om? (Kan man spørge om det? Da min søster blev færdiguddannet handlede hendes fagprøve om økologiske produkter, men aner ikke om din foregår på nogenlunde samme måde)
      Ja julen er hård for jer stakkels butiksansatte Forstår godt du ikke har tid til fritidslæsning. Jeg får helt stress på dine vegne!

      (Klagebeskeder er helt i orden, det kan være rart at få ud og jeg elsker at høre mere om )

      Slet
  3. Hehe, i hvert fald enhver bog-piges drøm. =D

    Jeg skal til Jylland faktisk. Boghandlerskolen ligger i Odder, hvis du ved hvor det er henne - ved Århus. Det tager godt nok mange timer at komme derover, men det er så hyggeligt, så jeg glæder mig. 14 dage med bogorme morgen, middag og aften. Ikke alle emner er lige spændende, men fx. sidste ophold var om børne- og ungdomsbøger, så det var jo lige noget for mig. =)

    Og yeps, regner med at min fagprøve bliver om Rasmus Klump - og det er så nu at de fleste begynder at grine. Laughs. Eich, sagt på en mere fancy måde, vil min fagårøve gå ud på at forsøge at øge butikkens omsætning inden for børnebøger, da det jo er i efterårsferien, hvor der normalt er fokus på børnene. Og dér regner jed med at få sådan en rasmus klump mand ud, som ungerne kan møde og få taget billeder sammen med, samt servere pandekager og lave konkurrencer om børnebøger. Det her er selvfølgelig kun én dag ud af 14, men de andre dage bliver mere normale, bare med gode tilbud og fokus på børnene. Tror det bliver fedt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jylland er nu også et ganske dejlig sted ;) Hvornår skal du på skole?
      At tale om bøger i 14 dage må være ren himmel! Jeg forstår godt at du glæder dig :D Ved du hvad næste ophold bliver om? Eller det er måske ren eksamenssnak?

      Ej synes det er et fedt emne og en god måde at komme ud til børnene på - Rasmus Klump er jo ren klassiker! Desuden synes jeg det er enormt godt så snart der er fokus på at få børn til at læse! Jeg er fan :)

      Jeg fik købt ikke mindre end 16 bøger - 754 kr. Flere af dem var Tamora Pierce for de er jo vildt dyre normalt. Fik desuden et par Dennis Jürgensen for ham læste jeg rigtig meget af som ung (yngre) ;)
      Fik du selv købt noget? :)

      Slet
  4. Åha da, en mindre formue ligefrem. Det lyder som om du gik shop-amok! =D Hvad købte du så?

    SvarSlet