tirsdag den 18. september 2012

Top 10 Tirsdag #28

Broke and Bookish
Denne uges tema er 'Top 10 personer, der har noget med bøger at gøre, som du gerne vil møde'. Listen er i vilkårlig rækkefølge.

1. Tamora Pierce - Det ville være den bedste dag i mit liv haha. Hun er fantastisk og hun skulle signere mine bøger og fortælle, hvor ideerne kommer fra samt hvilke fremtidsplaner hun har med bøger.

2. George R.R. Martin - Fordi han ligner en blanding mellem en gammel klam alkoholiker og en lidt hyggelig julemand/bedstefar type. Jeg ville elske at vide, hvordan han egentlig er og så selvfølgelig få ham til at signere mine bøger ;)

3. Diverse bloggere bag mine yndlingsbogblogs - Sommetider vil jeg virkelig gerne møde dem (og se deres bogsamlinger) og andre gange er jeg bange for at blive skuffet over, at de jo trods alt stadig 'kun' er mennesker.

4. Laura Ingalls Wilder - Ja, hun er død, men jeg ville elske at have hørt hende fortælle historien om hendes barndom.

5. Dennis Jürgensen - Kongen af dansk fantasy. Han er intet mindre end fantastisk og en af årsagerne til at jeg elsker at læse!

6. En engelsk/amerikansk forlægger - For at høre om mulighederne for at få udgivet en bog i et andet land, end det man kommer fra og for at høre, hvordan jobbet er.

7. J.K. Rowling - For at få hende til at signere alle min Harry Potter bøger og for at tigge hende om at skrive flere bøger om Hogwarts. Hvordan kan hun opfinde så fantastisk et sted og ikke have lyst til at vende tilbage igen og igen og igen???

8. Jill Mansell - Jeg ville elske at være fluen på væggen en uges tid hos hende for at se, hvorfra hun får sin inspiration og for at se om hendes liv er så glamourøst som jeg forestiller mig ;)

9. J.R. Ward - Hun skriver helt fantastisk og måtte meget gerne signere mine bøger.

10. Helle Ryding - Fordi jeg har hørt at hun skulle være fantastisk sød og helt nede på jorden.

2 kommentarer:

  1. Jeg skammer mig lidt over, at jeg havde et mindre kønt billede inde i mit hoved af, hvordan jeg troede, George R.R. Martin ville være, men jeg blev meget overrasket, da jeg så nogle interviews med ham på YouTube, for han virker som en utrolig rar person, som virkelig har styr på sit kram! :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen hans udseende sender altså også lidt nogle underlige signaler ;)

      Slet