fredag den 15. februar 2013

Fredagsønske #39

Jeg er typen, der ikke kan lade være med at kigge på bøger. I boghandler, på Goodread, på Amazon, på blogs og tusinde andre steder nettet. Derfor er min ønskeliste altid rigtig lang. Fremover vil jeg hver fredag smide et indlæg om en bog fra min ønskeliste. Forhåbentlig kan jeg inspirere andre :)

Titel: Falling Kingdoms
Forfatter: Morgan Rhodes
Udgivelsesdato: 11. december 2012

I et land, hvor magi er blevet glemt, men fred har regeret i århundreder, ulmer en dødelig uro. Tre kongeriger griber efter magt, mens de brutalt ændrer deres undersåtters liv i processen. Midt i forræderier, tilbud og kampe finder fire unge ud af, at deres skæbner er evigt forbundet.
Cleo: En prinsesse opdraget til luksus skal indlede en rå og forræderisk rejse ind i fjendens territorium i jagten på magien, alle mener er uddød.
Jonas: En oprører, rasende over uretfærdigheden, langer ud efter de undertrykkende kræfter, der holder hans land fattigt - og befinder sig pludselig som leder af folkenes revolution, der har været århundreder undervejs.
Lucia: En pige, der ved fødslen blev adopteret ind i den kongelige familie, opdager sandheden om sin fortid  - og den overnaturlige arv, hun er forudbestemt til at udøve.
Magnus: Den førstefødte søn, der er avlet til angreb og trænet til at erobre, begynder at indse at hjertet kan være mere dødbringende end sværdet.

Det eneste, der er sikkert er, at riger vil falde. Hvem vil komme triumferende frem, når alt andet er brudt sammen?

2 kommentarer:

  1. Falling Kingdoms har jeg på min ønskeliste også. Det er farlig(på en god måte) for ønskelisten å lese bokblogger og besøke Goodreads ;)

    Ha en strålende helg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe jeg er helt enig, sådan en ønskeliste bliver bare længere og længere ;)

      Tak, i lige måde :)

      Slet