torsdag den 30. maj 2013

Dare you to - Katie McGarry

Originaltitel: Dare you to
Forfatter: Katie McGarrt
Serie: Pushing the Limits #2
Forlag: Harlequin Teen
Sider: 480
Udgivelsesår: 2013
Læst på: Engelsk
Dansk titel: Ikke oversat
Kilde: ARC

Læs først: Pushing the Limits og Crossing the Line.




Hvis nogen kendte sandheden omkring Beth Risks liv derhjemme, ville de sende hendes mor i fængsel og 17-årige Beth hvem ved hvor hen. Så hun beskytter sin mor ligegyldigt hvad. Indtil den dag hendes onkel blander sig og tvinger Beth til at vælge mellem sin mors frihed og sin egen lykke. På den måde ender Beth med at bo hos en tante, der ikke vil have hende og gå på en skole, hvor ingen forstår hende. Overhovedet. Bortset fra den ene fyr, der ikke burde forstå hende, men som gør...

Ryan Stone er byens gulddreng - en populær baseball stjerne med hemmeligheder, han ikke kan fortælle nogen. Ikke engang de venner, han deler alt med, inklusiv de konstante udfordringer til at gøre skøre ting. Det skøreste? At invitere Skater girl ud, der ikke kunne være mindre interesseret i ham.

Men hvad der begynder som en udfordring bliver en intens tiltrækning som hverken Ryan eller Beth forventede. Pludselig risikere fyren med det fejlfrie ry sine drømme og sit liv for pigen han elsker og pigen, der ikke lader nogen komme for tæt på, udfordrer sig selv og vil have det hele...


***

Dare you to er ikke som sådan en efterfølger til Pushing the Limits, men den handler om Beth fra Pushing the Limits og flere af de andre personer derfra er også med, så har man ikke læst den første bog kan der være spoilers.

Jeg kunne ikke særlig godt lide Beth i Pushing the Limits og forventede derfor ikke særlig meget af hende. Heldigvis overraskede hun mig rigtig meget og selvom hun til tider er den mest irriterende, tossede hovedperson, er hun også vildt spændende og under det hårde ydre gemmer sig en rædselsslagen teenager, der gerne vil ses. Hun er hamrende stædig og loyal, men hun er også sød og forstående.

Ryan er simpelthen fantastisk og jeg har altså et lille crush på ham. Jeg elsker hele hans vinder-mentalitet og forholdet til vennerne. Jeg elsker at hans problemer er ægte og ikke bare 'rich-boy-problems'. Jeg elsker hans charme, hans udseende, hans personlighed - jeg elsker ham bare! Både Beth og Ryan udvikler sig gennem bogen, men på en naturlig og realistisk måde og deres forhold udvikler sig langsomt og overbevisende.

Historien er helt utrolig medrivende og både følelserne og problemerne er realistiske og interessante. Historien har fået kritik for at være langsom i starten, men det synes jeg overhovedet ikke, den var. Tværtimod nød jeg at komme til at kende Ryan og finde ud af, hvordan Beth ender i nærheden af ham og på den måde opbygge et forhold til dem individuelt før de bliver smidt sammen. Katie McGarry skriver forførende godt og bogen er umulig at lægge fra sig. Jeg kan slet ikke vente til den sidste bog kommer, så jeg kan få af vide, hvad der sker med Isaiah og samtidig få endnu en medrivende, fantastisk og intens historie fra Katie McGarry. Både Pushing the Limits og Dare you to har mine varmeste anbefalinger!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar