onsdag den 8. maj 2013

Dæmonjægerne - Rachel Hawkins

Originaltitel: Spell Bound
Forfatter: Rachel Hawkins
Serie: Hex Hall #3
Forlag: Tellerup
Sider: 281
Udgivelsesår: 2013
Læst på: Dansk
Dansk titel: Dæmonjægerne
Kilde: Købt

Læs først: Dæmonens hævn og Dæmonglas.





Dæmonjægerne af Rachel Hawkins er tredje og sidste bind i serien Hex Hall om Sophie Mercer, der er heks og går på prodigium-kostskole. Sophie har endelig accepteret sine ekstraordinære magiske kræfter, da det bliver besluttet, at hun ikke må beholde dem. Sophie efterlades forsvarsløs og med en skæbne, der er op til hendes værste fjender. Men er hendes fjender kun ude på at gøre hende ondt? Eller er det sandt, at en krig af uforudsigelige dimensioner er på vej, og kun Sophie kan stoppe den? Og kan hun overhovedet stille noget op uden sine kræfter, eller skal hun se hele sit liv, og alle dem hun holder af blive ødelagt?

***

Selvom Dæmonjægerne har fået lige så mange stjerner som de foregående bøger i Hex Hall serien, er den overhovedet ikke lige så god som dem. De andre bøger har fået 3+, hvor denne bog kun får 3-.

Humoren fungerer slet ikke så godt som i de foregående bøger. Den virker plat og ligegyldig og irriterede mig egentlig bare. Historien er til gengæld fyldt med action og det virker lidt som om, der er proppet for meget ind i den. Der skal nåes alt for meget på for få sider. Det er spændende, men hektisk.

Jeg kan rigtig godt lide Elodie og hendes forhold til Sophie. Jeg forstår godt hendes handlinger og synes faktisk, at hun er mere logisk end Sophie. Desuden er jeg vild med venskabet mellem Sophie og Jenna og jeg synes, Izzy er en fantastisk spændende karakter! Jeg forstår ikke hele Cal/Sophie/Archer trekanten, for der har ikke på noget tidspunkt været noget tvivl om, hvem hun ville vælge (at hun burde vælge den anden, er så noget helt andet). 

Jeg HADER slutningen. Det virker bare så dumt og, ugh, jeg kan bare slet ikke fordrage den! Jeg kan egentlig meget godt lide historien op til slutningen, selvom den har sine mangler, men slutningen ødelægger det bare for mig. Jeg håber, spin-off serien er bedre, for Rachel Hawkins skriver udmærket og jeg vil gerne læse mere af hende.

Og forresten: Hvorfor er der en kat på forsiden af alle tre bøger, når den ikke på noget tidspunkt er en del af historien?! Det er da virkelig underligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar