søndag den 25. august 2013

Blood Promise - Richelle Mead

Originaltitel: Blood Promise
Forfatter: Richelle Mead
Serie: Vampire Academy #4
Forlag: Razorbill
Sider: 503
Udgivelsesår: 2010
Læst på: Engelsk
Dansk titel: Ikke oversat
Kilde: Købt
Køb den: BD Amazon Kindle 

Læs først: Vampire Academy, Frostbite og Shadow Kiss.





Dimitris hjerte er blevet mørkt og det er op til Rose at rejse til verdens ende for at finde - og myrde - hendes eneste kærlighed. Eller er det meningen, at hun skal slutte sig til ham?

Mit hjerte knuste. Min verden faldt sammen.
Du vil miste det, du holder mest af...
Det var ikke mit liv. Det var ikke engang Dimitris liv.
Det, du holder mest af.
Det var hans sjæl.

***


Til trods for at det er utrolig lang tid siden jeg læste Shadow Kiss, havde jeg ingen problemer med at dykke direkte ned i vampyr-universet igen. Historien starter nemlig med en forholdsvis lang gennemgang af de tidligere bøger, hvilket var virkelig rart og gav en blid opstart til Blood Promise.

Selvom historien ikke har samme action hele vejen igennem som de foregående bøger har haft, er den langt fra kedelig. Rose er en af de mest fantastiske hovedpersoner, jeg nogensinde har læst om og jeg er vild med at hun både er kick-ass sej og samtidig fyldt med fejl. Hun er sårbar og stærk på samme tid og hendes kærlighed til Dimitri er både hendes styrke og hendes svaghed.

Til trods for at Rose har forladt St. Vladimir's, kan hun stadig forbinde sig mentalt til Lissa og på den måde følge med i livet på skolen - og heldigvis for det. Det er ikke fordi Roses historie ikke fylder nok, men jeg ville virkelig have savnet Christian, Lissa og Adrian, hvis jeg ikke havde haft mulighed for at tjekke op på dem engang imellem.

Eftersom jeg ikke er så vild med Dimitri som alle andre lader til at være, havde jeg det ikke så svært med at han var ond. Faktisk kunne jeg rigtig godt lide den kolde Dimitri, fordi det giver ham lidt mere kant og gør hans person så meget mere interessant. Jeg er til gengæld hamrende vild med Adrian og han er simpelthen så skøn i denne bog også, selvom jeg savner hans samtaler og flirteri med Rose.

Historien var utrolig medrivende og Richelle Meads skrivestil er skøn. Jeg slugte bogen i løbet af kun en dag, fordi den var umulig at lægge ned - jeg var nødt til at vide, hvad der ville ske med Rose. Det er ikke min yndlings af bøgerne indtil videre, men den fortsætter en fremragende historie og bidrager med så meget mere information om alle de involverede, at den alligevel er helt fantastisk. Vampire Academy serien kan så absolut anbefales!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar