fredag den 16. august 2013

Fredagsønske #64

Jeg er typen, der ikke kan lade være med at kigge på bøger. I boghandlere, på Goodread, på Amazon, på blogs og tusinde andre steder på nettet. Derfor er min ønskeliste altid rigtig lang. Hver fredag vil jeg smide et indlæg om en bog fra min ønskeliste. Forhåbentlig kan jeg inspirere andre :)

Titel: The Burning Sky
Forfatter: Sherry Thomas
Udgivelsesdato: 17. September 2013

Det hele begyndte med en ødelagt eliksir og et utilsigtet lyn...

Iolanthe Seabourne er den største elementalmagiker i hendes generation - det har hun i hvert fald fået af vide. Den, der i årevis er blevet forudset til at være Rigets frelser. Det er hendes pligt og skæbne and møde og besejre the Bane, den største magiker-tyran verden nogensinde har kendt. Et selvmordsforsøg for enhver, men især for en 16-årig pige uden træning med en profeti om en voldsom kamp til døden hængende over hovedet.

Prins Titus af Elberon har svoret at beskytte Iolanthe ligegyldig hvad, men han er også en mægtig magiker, der har svoret at udslette the Bane for at hævne sin families død - selv hvis det betyder at han må ofre både Iolanthe og sig selv for at nå sit mål.

Men Titus begår den frygtelig fejl at blive forelsket i pigen, der bare skulle have været et middel på vejen mod målet. Nu, hvor the Bane's tjenere nærmer sig, må han vælge mellem sin mission og hendes liv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar