fredag den 7. marts 2014

Siden sidst...

Det er ved at være længe siden, jeg har skrevet et mere privat indlæg herinde, så nu bestemte jeg mig for at skrive en lille update fra det sidste stykke tid. Jeg ville have krydret indlægget med lidt billeder, men det vil ikke samarbejde med mig, så I må forestille jer søde billeder af min hund :)


  • Min søde hund er blevet opereret. Han fik fjernet en knude på benet, der heldigvis var ufarlig. Han klarede det super godt og har fået fjernet sting, men det er aldrig særlig fedt at skulle køre fra dyrlægen uden ham og komme tilbage nogle timer senere og hente et lille omtåget pus - jeg hader det i hvert fald (og så snakker vi slet ikke om prisen, som jeg også hader!).
  • Ikke nok med at Avi (hunden) er blevet opereret, men Manden skal også opereres. I slutningen af april sidste år fik han 500 kg jern nedover sin fod/ankel (ja, han er et fjols) og han har haft semi-ondt i foden siden plus at den siger grimme knæk-lyder, når han går. Til trods for både CT scanning, utallige lægebesøg og røntgenbilleder mente lægerne ikke, at der var noget i vejen med ham. Men jeg blev så tilpas sur til sidst, at jeg selv ringede til lægen for ham og fik en henvisning til ortopædkirugisk afsnit, hvor han fik konstateret, at en operation var nødvendig og så skulle det hele gerne blive godt igen! Det betyder så at han skal på sygedagpenge i 10-12 uger, hvilket er skodlort for vores økonomi! Til gengæld ligger operationen så de 10-12 uger er lige omkring babys fødsel, så han er hjemme sammen med os det første stykke tid. (Man må tage det sure med det søde...).
  • Jeg er gået ind i 3. trimester (helt præcist er jeg i dag i 29+2) og har nu under 12 uger tilbage, hvis ellers baby kommer til termin (paniiiiik!)
  • I dag til middag har jeg overlevet 3 uger med skole hver dag. Det lyder måske ikke umiddelbart særlig hårdt, men med bækkenløsning, elendige stole og masser af trapper har det ikke ligefrem været en fornøjelse. Jeg ser virkelig frem til kun at skulle være på skolen to gange om ugen igen! (og påskeferie... og læseferie!).
  • Jeg har fået eksamensplan for min skriftlige eksamen, min skriveuge og min pædagogik-eksamen - jeg mangler kun for den mundtlige engelsk (men de skal lige finde ud af, hvordan vi skal gå til eksamen, eftersom vi er et specialhold). Min skriftlige eksamen foregår ved at vi får udleveret forberedelsesmateriale og så har 24 timer til at sætte os ind i det inden vi har 6 timer til selve eksamen. Dagen, hvor vi får udleveret forberedelsesmateriale, er min terminsdag. Det skal nok blive spændende!
  • DER ER KUN 15 DAGE TIL BOGBLOGGERTRÆFFET OG JEG KAN SLET IKKE VENTE :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar