tirsdag den 6. marts 2012

Top 10 Tirsdag #1

Jeg læste om Top 10 Tirsdag hos Bookaholic, der fortæller at ideen stammer fra Broke and Bookish, der vælger et emne og herud fra, skal man vise en Top 10. Der er rigtig mange emner derinde, der allerede er brugt og som jeg synes er helt fantastiske, så hvis der engang imellem kommer to Top 10 Tirsdag, så bær over med mig :)
Denne uges emne er Top 10 Covers, hvor under man så selv måtte vælge et undertema.
Jeg valgte, meget inspireret af Bookaholic, en Top 10 over bøger jeg ejer. Og det var faktisk svært. For jeg ejer virkelig ikke ret mange pæne covers. De fleste af mine bøger er ret gamle og derfor som regel ensfarvet. Desuden ejer jeg enormt mange krimier og de har oftest et ret kedelig cover. Men jeg har forsøgt og her kommer min Top 10:






Katsas fortælling og Flammes fortælling: Disse to forsider er så uendelig smukke, især efter man har læst bøgerne, for jeg synes virkelig forsiderne fanger pigerne.

Den uendelige historie: Okay, denne er måske ikke smuk som sådan. Men jeg elsker at kigge på den, for hver gang får jeg følelsen indeni som jeg havde allerførste gang jeg læste den. Jeg ELSKER virkelig den bog!

Fire Study: Denne bog har jeg endnu ikke læst, men coveret er bare så smukt. De blå farver gør at ilden virkelig kommer til udtryk og pigens ansigt gør mig nysgerrig efter at læse bogen.




 Hvad Dysterskoven gemte: Denne bog (og hele serien) er fyldt med tegninger, med masser af detaljer. Det er også tilfældet med forsiderne og især denne er fin, fordi den netop viser, hvad Dysterskoven gemmer.

Idun: Jeg kan godt lide at dette cover ikke indeholder særlig mange farver, men bare er så roligt og stadig enormt kraftfuldt netop på grund af kvindens position. Og så kan jeg rigtig godt lide at man kun ser hende bagfra. Jeg ved ikke hvorfor, det gør mig bare glad.

Nightshade: Jeg elsker farverne og udtrykket i kvindens øjne. Mere er der vist ikke at sige :)

Switched: Jeg er vild med at det kun er sommerfuglene, der har farver (og de har desuden guldkant på min). Det er et utroligt smukt cover!



 Torn: Samme som med Switched, eftersom det er i samme serie. Men jeg kan desuden godt lide at coveret udvikler sig. Altså i den første var der kun den lille pige, i toeren er der en lidt større pige og en fyr.

The Name of the Wind: Billedet lever SLET ikke op til, hvor smukt coveret er i virkeligheden. Bogstaverne er røde og giver et fantastisk helhedsindtryk. Og nej, det har slet ikke noget at gøre med, hvor meget jeg elsker den bog :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar