tirsdag den 27. marts 2012

Top 10 Tirsdag #4


Broke and Bookish


Så blev det tirsdag igen og ugens emne er: Top Ten Books I'd Play Hooky With, altså 10 bøger, jeg vil pjække for at læse :)
Bøgerne kommer i vilkårlig rækkefølge

 1. Borte med Blæsten af Margaret Mitchell. Jeg elsker den bog dybt og inderligt. At pjække for at læse den, ville være som at pjække for at se en gammel ven! Helt sikkert det værd.
 2. Divergent af Veronica Roth. Jeg vil SÅ gerne læse den her bog og kan forestille mig, at det er en, jeg ikke kan lægge fra mig. Altså ville en pjækkedag være oplagt :)
 3. Harry Potter serien af J.K. Rowling. Fordi det tager en hel dag at læse dem alle sammen (det skal nok være en fredag, jeg pjækker, så jeg har hele weekenden til serien). Og efter hver bog, ville jeg se filmen. Bare fordi!
 4. The Hunger Games af Suzanne Collins. Fordi jeg lige er blevet ejer af bøgerne på engelsk og derfor har et stort behov for at få dem læst igen. Og se filmen igen. Og igen. Og igen.
 5. Kampen om Tronen af George R.R. Martin. Fordi den kræver en hel dag, ganske simpelt :)
 6. Vandmelonen af Marian Keyes. Hvis jeg pjækkede en dag, hvor hele verden var dum og jeg helst ville lægge under dynen, var det denne bog, jeg ville tage med mig. Så ved jeg nemlig, at jeg ville kom ud i meget bedre humør. Elsker den!
 7. Trylle-serien af Amanda Hocking. Fordi historien lyder skøn og serien har de smukkeste covers.
 8. Vampire Academy serien af Richelle Mead. Fordi jeg allerede har læst tre af dem og egentlig gerne vil læse resten og finde ud af, hvad der sker :)
 9. The Wise Man's Fear af Patrick Rothfuss. Jeg kan slet ikke vente, til denne bog kommer og bor hos mig. Jeg elskede The Name of the Wind og glæder mig usigelig meget til at læse denne!
10. To kill a Mockingbird af Harper Lee. Skøn bog, der fortjener at blive læst på originalsproget. Så det har jeg planer om at gøre :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar