tirsdag den 3. april 2012

Top 10 Tirsdag #5

Link
Denne uges emne er Top Ten Books to read in a day og de skriver efterfølgende, at det er ment som bøger, der er så spændende, at man ikke kunne lægge dem fra sig
(This week's Top Ten Tuesday is all about books to read in one day. So it's basically a list of books that had me so on the edge of my seat reading them that I shushed everyone who dared interrupt me)

Min liste er som altid i vilkårlig rækkefølge:


 Borte med blæsten af Margaret Mitchell. Da jeg endelig tog mig sammen til at læse denne bog, kunne jeg slet ikke lægge den fra mig igen. Jeg elsker Scarlett og Rhett. Åh, den kære Rhett.
 Den uendelig historie af Michael Ende. Jeg læste den her bog utrolig hurtigt, slugte den simpelthen. Og da jeg var færdig, startede jeg forfra. Jeg har genlæst den et utal af gange siden og hver gang opdager jeg noget nyt. Den er fantastisk!
 Dødsspillet af Suzanne Collins. Jeg har stadig til gode at læse denne serie på engelsk (men nu ejer jeg den, så det kommer). Men jeg påbegyndte at læse den på dansk inden jeg skulle besøge en veninde og var nødt til at tage den med og færdiggøre den hos hende. Jeg kunne slet ikke lægge den fra mig igen.
 Harry Potter og Halvblodsprinsen af J.K. Rowling. Jeg købte denne bog samme dag som den udkom på dansk og åd mig igennem den. Helt fantastisk, som alle bøgerne om Harry Potter.
 Forbudt af Tabitha Suzuma. Jeg var så forbløffet over denne bog, at jeg ikke kunne lægge den fra mig. Jeg var simpelthen NØDT til at vide, hvordan det skulle gå med de unge mennesker og deres kærlighed.
 Vandmelonen af Marian Keyes. Jeg elsker Marian Keyes og denne er helt klart favoritten. Jeg ved ikke hvorfor, da der egentlig ikke er så meget i bogen, jeg kan relatere til. Men den er alligevel rigtig god!
 Mænd der hader kvinder af Stieg Larsson. Jeg var rigtig længe om at få læst denne trilogi, fordi jeg ikke læser særlig mange krimier. Men da jeg først kom i gang, kunne jeg slet ikke stoppe igen. Jeg synes stadig, at det er Mænd der hader kvinder der er den bedste, både som bog og film!
 Alt af Tamora Pierce. Nej, det er ikke en bogtitel. Jeg har læst alt, hun har udgivet og elsket det hele. Det startede med den første bog om Alanna og da den var færdig gik det ellers slag i slag til der ikke var flere ulæste af Tamora Pierce. Mine favoritter er bøgerne om Alanna, bøgerne om Daine, bøgerne om Sandrilene, Daja og... Nej, glem det. Jeg kan ikke vælge. Hun skriver fantastisk og disse bøger vil altid betyde noget helt specielt for mig,
 Vindens navn og Dragedræberen af Patrick Rothfuss. Han skriver simpelthen fantastisk. Jeg kunne slet ikke stoppe med at læse, da jeg først var startet og jeg var grædefærdig, da jeg opdagede, at der endnu kun var udgivet disse to!
 Vinterkongen af Bernard Cornwell. Bøgerne om Kong Arthur er stadig magiske for mig. Jeg kan rigtig godt lide, at man ser historien fra en "udeforståendes" synsvinkel og selvom det er tre forholdsvise tykke bøger, forsvandt de i løbet af en weekend!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar