onsdag den 25. april 2012

Top 10 Tirsdag #8

Brokeandbookish
Jeg beklager, at det blev en Top 10 Onsdag i stedet, men tiden forsvandt for mig.
Denne uges Top 10 er "All Time Favorite Characters", altså yndlingspersoner.

1. Alanna/Gergi Gatto. (Løvindens sang af Tamora Pierce). Jeg har elsket Alanna siden jeg læste bogen første gang som meget ung (jeg tror, jeg var 11). Hun er fantastisk, stærk, loyal, stædig, kærlig og ukuelig. Gergi Gatto var mit første bog-crush. Han er så fræk og frisk, men samtidig kærlig og ligetil. En rigtig dejlig tyv :)

2. Jon Sne. (Kampen om Tronen af George R.R. Martin). Jeg har stadig kun læst den første af A Song of Ice and Fire men indtil videre er han min yndlingsperson deri. Han har så meget modgang i livet og begår fejl, men er alligevel stærk, retfærdig og tapper. En ung mand, lige efter mit hoved.

3. Scarlett O'Hara/Rhett Butler. (Borte med blæsten af Margaret Mitchell). Scarlett gennemgår en fantastisk udvikling igennem bogen og bliver voksen. Jeg kan se så meget af mig selv i hende, at det er skræmmende. Og Rhett er fantastisk. Hans kolde ydre og brændende indre. Åh, deres kærlighed er så smuk.

4. Kvothe. (The Name of the Wind af Patrick Rothfuss). Kvothes historie er bare så spændende og han har oplevet så meget (og jeg har faktisk kun læst den første af bøgerne om ham!). Jeg ville så gerne kvinden ved hans side!

5. Snape. (Harry Potter af J.K. Rowling). Åh Snape. En mand, der ofrer så meget for kærlig, men skjuler det så uendelig godt. Han er utrolig spændende som person (og så er han bare perfekt spillet af Alan Rickman i filmene)

6. James. (Cherub serien af Robert Muchamore). Han er så menneskelig. Han har fejl, han er en pigeglad drengerøv med for meget selvtillid og dårlig humor. Men han er også kærlig, hjælpsom og så sparker han røv!

7. Kong Mithram. (Serpina af Helle Ryding). Han er en fantastisk mand med et voldsomt temperament. Kærlig og hidsig i en fantastisk blanding. En mand man kun kan have et had/kærlighedsforhold til.

8. Artemis Fowl. (Artemis Fowl serien af Eoin Colfer). Et ungt geni med skumle planer, der viser sig at være så meget mere end det. Især er jeg vild med hans forhold til Holly i de første par bøger!

9. Siri. (Jarastavens vandring af Saga Borg). Siri begår fejl, men står ved dem. Hun er modig og voksen men også barnlig og utålmodig. Hun er kompleks og en fryd at læse om!

10. Skønheden. (Skønheden og Udyret). Okay, den her tæller ikke helt, for det er faktisk filmen, jeg snakker om. Jeg ville bare virkelig gerne have hendes bibliotek :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar