tirsdag den 26. juni 2012

Top 10 Tirsdag #17

The Broke and the Bookish
Denne uges tema er Fiktive figurer, der minder mig om mig selv eller en jeg kender. Hold nu op, det er virkelig svært. Jeg har aldrig tænkte videre over, om de personer, jeg læser om, minder mig om nogen jeg rigtig kender. Jeg tror, hvis man leder godt nok, kan man finde karaktertræk hos figurer i alle bøger, der minder om nogen man kender. Men jeg har da gjort et forsøg:

1. Scarlett O'Hara fra Borte med blæsten minder mig en smule om mig selv. Enormt stædig, villig til at gøre stort set hvad som helst for at få alting til at gå i orden og kan virke hård på folk, der ikke kender mig.

2. Arya Stark fra The Game of Thrones minder mig utrolig meget om min SøsterT, der er to år yngre end mig. Hun er også stædig, villig til at kæmpe for dem hun elsker og ikke bange for at blive beskidt. Hun er fantastisk.

3. + 4. Hermione Granger fra Harry Potter minder mig om både mig og BedsteVeninden. BedsteVeninden fordi hun virkelig er en stræber og altid har været det. Lærerens yndlingselev, der altid havde lavet tingene og vidste alt. Meget imponerende. Mig, fordi jeg elsker bøger og viden, gerne viden jeg ikke er 'tvunget' til at lære.

5. Peeta Mellark fra The Hunger Games minder mig meget om Hr. Kæreste. Kærligheden i det skjulte, loyaliteten og opbakningen. (Hmm, er først bagefter nu jeg er kommet til at tænke over det. Og jeg har altid været Team Gale haha).

6. Bridget Jones fra Bridget Jones Dagbog minder mig også om mig. Fyldt med gode intentioner og utrolig klodset.

7. Bastian Balthasar Bux fra Den uendelig historie. Jeg kender alt til at have det svært og forsvinde ind i en anden verden. Bastian var med til at starte min kærlighed til bøger, både fordi historien er fantastisk, men også fordi jeg kunne relatere til ham på så mange måder.

Jeg kan simpelthen ikke komme på flere, øv. I må nøjes med 7 denne gang :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar