lørdag den 13. april 2013

When Silver Moons Rise - KaSonndra Leigh

Originaltitel: When Silver Moons Rise
Forfatter: KaSonndra Leigh
Serie: The Lost Immortals #2
Forlag: TriGate Press
Sider: 312
Udgivelsesår: 2013
Læst på: Engelsk
Dansk titel: Ikke oversat
Kilde: ARC

Læs først: When Copper Suns Fall




Stillet overfor en ustabil fremtid, vælger Chela Prizeon at forlade Castle Hayne og krydse fjendens område for at finde Faris - den royale fyr, der er forbandet af en bitter rival. Men Chela opdager snart at han er blevet bortført dybt ind i de forræderiske frosne fængsler - et majestætisk, men dødeligt sted, hvor folk aldrig kommer ud, når de først er gået ind. For at finde den fyr, hun elsker, er Chela nødt til at arbejde sammen med en af hendes værste fjender. Og selvom hun tager styrke fra det gode i hendes kræfter, føler hun sig draget af den mørke sides fristelser.

***

Jeg havde glædet mig meget til at læse When Silver Moons Rise, for jeg var vild med den sidste del af When Copper Suns Fall og den skuffer heldigvis ikke.

Jeg er helt vild med Chela og den udvikling hun gennemgår. Jeg elskede at lære mere om hendes kræfter og følge hende, når hun selv lærer mere om dem og om de mørke kræfter. Chela har både hjerne og mod og hendes rejse er virkelig spændende. Jeg kan rigtig godt lide både Seth og Faris og selvom historien lægger en smule op til et trekantsdrama, bliver det aldrig frustrerende og for meget.

Historien om englene er virkelig fantastisk og selvom jeg egentlig ikke er særlig vild med engle, synes jeg alligevel at de er ret spændende! De er så forskellige og med så historie, at man ikke kan andet end at ville have mere. Jeg ville dog ønske, at jeg havde fået mere information omkring Jalen, Desi og Micah. Jeg sidder tilbage med en masse ubesvarede spørgsmål, som jeg først får besvaret når KaSonndra Leigh udgiver den næste bog.

Kapitlerne er delt mellem Chela og Faris, hvilket giver et meget dybere indblik i begge karakterer. Der kommer enormt meget information omkring Faris og Seth og deres fælles fortid, hvilket jeg super godt kunne lide. KaSonndra Leigh har virkelig formået at give sine karakterer sjæl og dybde.

Generelt synes jeg at både historie og sprog har ændret sig meget fra den første bog. Da jeg læste den, var jeg meget forvirret og synes det hele virkede lidt underligt. Med denne bog var jeg fanget og kunne ikke lægge bogen fra mig, før jeg havde fundet ud af, hvad der skete med Faris og Chela. Og så er jeg altså helt vild med Seth!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar