søndag den 16. juni 2013

30 DAYS BLOG CHALLENGE - DAY 16

Dag 16 i blogudfordringen handler om mine yndlingsbøger - så selvom hele den her challenge ikke skulle være om bøger, kom den til det alligevel :) 

Men jeg må desværre indrømme, at jeg ikke har særlig nemt ved at vælge yndlingsbøger - det kommer jo an på en milliard ting; sentimentalværdi, genre, genlæsningsværdi osv. Det er med andre ord tæt på at være umuligt. Men jeg har dog gjort forsøger. Mange fra min generation nok ville vælge Harry Potter som yndlingsbøger, fordi de har genlæst dem et utal af gange og fordi det var de bøger, der fik dem til at læse og fordi magien er så fantastisk. Og tag ikke fejl - jeg elsker Harry Potter ligeså meget som alle andre, men det var ikke de bøger, der fik mig til at læse og det var ikke de bøger, der fik mig til at elske fantasy. Den ære tilfalder Tamora Pierce og hendes serie om Alanna. Jeg har læst dem så mange gange (ligesom jeg har med alt andet, hun har skrevet) og jeg kan ikke få nok. Jeg ville nok ikke have elsket bøgerne lige så meget, hvis jeg læste dem for første gang nu, men de har sentimentalværdi og genlæsningsværdi :) Min samling af Pierce bøger er endnu ikke komplet, men den skal nok blive det en dag!!!



Og så kan I også lige få et billede af mine yndlingshylder. Jeg elsker alle (de læste) bøger på den første reol og bøgerne på hylde 2 på den anden reol :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar