tirsdag den 25. juni 2013

Taking Back Forever - Karen Amanda Hooper

Originaltitel: Taking Back Forever
Forfatter: Karen Amanda Hooper
Serie: Kindrily #2
Forlag: Starry Sky Publishing
Sider: 365
Udgivelsesår: 2013
Læst på: Engelsk
Dansk titel: Ikke oversat
Kilde: ARC

Læs først: Grasping at Eternity




Forevigt er kampen værd!

Maryah har slettet alle minder om sine tidligere liv, men hun kunne ikke slette sin soulmate Nathan eller hans udødelige kærlighed. Nu har Maryah og Nathan fået en ny chance for en fremtid sammen, men først er Maryah nødt til at huske den person, hun plejede at være og åbne op for sin overnaturlige gaver - mere end et Kindrily liv afhænger af det.

Maryahs kræfter er Harmonys bedste håb for at finde sin kidnappede soulmate Gregory. Men Harmony er ikke meget for at spørge nogen om hjælp og hun er træt af at vente, så hun tager sagen i egne hænder. Himlen hjælpe alle, der står i vejen for hende!

***

Da jeg læste Grasping at Eternity var jeg ret vild med konceptet, men ikke så imponeret af fremstillingen og den gennemskuelige historie. Taking Back Forever har fixet de ting, jeg ikke brød mig om og er meget bedre end sin forgænger.

Maryah har ændret sig en del og selvom hun ikke har fået sin hukommelse tilbage, er hun en meget mere interessant hovedperson. Jeg er fuldstændig forgabt i det forhold, hun har med Nathan - de er så perfekte sammen og han er virkelig en dejlig fyr! Deres forhold ændrer sig og bliver langt mere romantisk og jeg kan slet ikke få nok af at læse om dem!

Harmony spiller også en stor rolle og der er flere kapitler fra hendes synspunkt. Jeg synes, hun var enormt irriterende i den første bog, men hun er en del nemmere at forstå, når man kender hendes tanker. Hvor Maryah er sød og blid, er Harmony vild og voldsom og det er fedt med kontrasterne mellem de to piger. Især fordi det gør deres romancer så forskellige og det er rart, så man ikke føler, man sidder og læser det samme. De andre bipersoner er også spændende på hver deres måde, men især Carson er skøn - han har et eller andet helt specielt over sig!

Historien er enormt actionpræget og det er spændende at følge, men samtidig er der masser af mulighed for personudvikling hos stort set alle. Historien er fyldt med både glæde og sorg og den var utrolig medrivende. Karen Amanda Hooper skriver fantastisk og jeg læste bogen i løbet af ingen tid! Jeg glæder mig virkelig til at læse den sidste i serien, for Taking Back Forever slutter med en frivillig cliffhanger, som jeg selvfølgelig læste. Giv mig mere nu!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar