fredag den 23. august 2013

Fredagsønske #65

Jeg er typen, der ikke kan lade være med at kigge på bøger. I boghandlere, på Goodread, på Amazon, på blogs og tusinde andre steder på nettet. Derfor er min ønskeliste altid rigtig lang. Hver fredag vil jeg smide et indlæg om en bog fra min ønskeliste. Forhåbentlig kan jeg inspirere andre :)

Titel: Alienated
Forfatter: Melissa Landers
Udgivelsesdato: 4. Februar 2014

For to år siden tog rumvæsenerne kontakt. Nu skal Cara Sweeney dele badeværelse med en af dem, udvalgt til at være vært for den første L'eihr udviklingsstudent nogensinde. Cara er sikker på, at hendes fremtid er sikret. Ikke nok med at hun får en gratis tur til sit yndlings college, hun får også inside-information om de mystiske L'eihrs som alle journalister ville slå ihjel for. Cara's blog er på vej til at nå nye højder.

Alligevel er Cara ikke helt sikker på, hvad hun skal mene da hun møder Aelyx. Mennesker og L'eihrs har næsten identisk DNS, men kolde, frustrerende, geniale Aelyx kunne ikke være mere anderledes. Hun er dog sikker på en ting: ingen menneske-dreng ser SÅ godt ud. Men da Caras klassekammerater bliver en del af en anti-L'eihr paranoia, er Midtown High School pludselig ikke sikker mere. Truende sedler dukker op i Caras skab og en politibetjent er nødt til at følge hende og Aelyx til time.

Cara finder hjælp hos den person, hun mindst ventede det fra. Det går op for hende at Aelyx ikke bare er hendes ven; hun er forelsket i ham. Men Aelyx har holdt årsagen til sin udveksling og den potentielle dødelig konsekvenser skjulte. Snart vil Cara være i sit livs kamp - ikke bare for sig selv og den fyr, hun elsker, men for hele planetens fremtid.

2 kommentarer:

  1. Wow, denne boken høres helt fantastisk ut! Nå er den ført opp i kalenderen min, denne må jeg lese. Tusen takk for tipset, og en riktig god helg til deg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt og tusinde tak - og i lige måde :)

      Slet