onsdag den 19. marts 2014

20 random ting om mig og graviditeten #2

Og så nåede vi til del 2 af random ting om mig og graviditeten. I kan læse del 1 lige her. (I øvrigt - i dag er jeg lige præcis 31 uger henne - kun 9 uger til termin!)
  1. Man hører tit om at gravide kvinder er fuldstændig uregerlige – de tuder og er hysteriske på grund af hormoner. Mine hormoner virker helt omvendt: jeg er blevet mega kærlig og helt vild med at putte og jeg skal helst have fysisk kontakt med min mand hele tiden. (Han mener, det er fordi jeg i forvejen er så hysterisk at hormonerne ikke kunne gøre det værre).
  2. Jeg er rædselsslagen for at skulle have en rigtig levende baby med hjem fra sygehuset. Hvordan fanden skal jeg nogensinde kunne tage vare på sådan et lille væsen og hvad nu hvis jeg fucker det op? Jeg håber virkelig, at learn-by-doing fungerer for mig!
  3. Jeg er vildt bange for, hvordan det kommer til at påvirke mit liv at få et barn. Don’t get me wrong – jeg er godt klar over at det er en gigantisk omvæltning. Men hvordan vil jeg være som menneske? Vil jeg isolere mig fuldstændig med baby eller vil jeg stadig have brug for både alene-tid og tid med venner uden baby? Kommer jeg til fuldstændig at miste lysten til at læse (og blogge) fordi jeg slet ikke har overskuddet længere? Er det for dumt at mig at planlægge eksamener oveni evt. fødsel? Og hvordan bliver det at starte i skole igen med en baby på omkring 3 måneder?
  4. Jeg er ved at brække mig over, hvor meget jeg snakker om baby og graviditet, men det er seriøst svært at lade være – det er en af de vildeste ting, der nogensinde er sket for mig så selvfølgelig har jeg lyst til/behov for at snakke om det. Men jeg er nervøs for at folk bliver trætte af at høre på mig, fordi jeg ikke kan snakke om andet (altså – jeg håber virkelig, jeg snakker om andet, men nogle gange føles det bare som om jeg altid får drejet emnet ind på baby)
  5. Jeg har det virkelig svært med gravide, der er vildt overtroiske. Sådan noget med at man ikke må have barnevognen i huset før baby kommer eller at sengen ikke må være redt. Herhjemme bliver det gjort, så det er allernemmest for mig – så barnevognen kommer hjem en måned før og sengetøjet bliver vasket og lagt på samtidig med at alt det andet tøj bliver vasket.
  6. Jeg er vildt træt i øjeblikket. Virkelig. Jeg kan sove konstant – undtagen om natten. Jeg vågner utrolig mange gange hver nat og sover faktisk allerbedst på sofaen om eftermiddagen. (Jeg forsøger dog at holde middagshvilene på et minimum, for ens dag er altså helt væk hvis man lige snupper halvanden time om eftermiddagen og går kold på sofaen kl. 21.)
  7. Jeg har ikke graviditetssukkersyge (hurra!) men glukosetesten, jeg skulle igennem for at fastslå dette, er noget af det værste jeg nogensinde er blevet udsat for!
  8. Jeg hader, når folk rører ved min mave – også selvom de har spurgt om lov først. For mig er det pisse privat og hører sig kun til familie og de nærmeste venner. Det er trods alt stadig min vom og mit fedt, der bliver pillet ved – baby gider alligevel ikke sparke fremmede (hun gider knap nok sparke min familie).
  9. Vi er 99 % sikre på navnet (medmindre hun kommer ud og ligner en Svend!), men vælger at holde det hemmeligt for alle undtagen den nærmeste familie indtil hun er ude.
  10. Jeg håber ikke, at dette var endnu et bevis på at jeg kun kan snakke om baby og graviditet, men at I faktisk har gidet at læse det og ikke bare sukket dybt over mig J


3 kommentarer:

  1. Det er ret hyggeligt at læse de her indlæg. Det er spændende at få et helt ærligt indblik i hvordan det er at være gravid. Nr. 4 kan jeg sagtens nikke genkendende til. Jeg snakker bare om huskøb, advokater, bank og ombygninger hele tiden, og håber ikke at andre bliver alt for trætte af det. Ellers må de jo selvom det - vi skal da snakke om det vi har lyst til :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, det er jeg glad for du synes :D

      Man snakker jo netop om de ting, der fylder i ens liv - og huskøb og ombygning ville jeg ELSKE at snakke om! Er dybt misundelig ;) Jeg glæder mig så meget til vi får råd til drømmehuset :)

      Slet
    2. Hvis du en dag har brug for, at snakke baby til du er ved at brække dig, så ringer du bare - jeg kan snakke om det i timevis. Jeg tror mine veninder er ved at dø af kedsomhed, men seriøst, der er bare så meget at snakke om. Og jeg prøver at holde det på et minimum, det gør jeg virkelig, men det er bare så spændende, så stort og så altoverskyggende, så ligesom dig, kommer jeg vist ofte til, at dreje emnet derind. Så, hvis du har brug for at komme af med en shitload af babysnak, er jeg sikker på at vi begge kunne gavne af det. =D
      Desuden er der ikke meget andet at lave lige nu, hvor jeg er fuldtidssygemeldt grundet dårligdom i graviditeten, og lige nu går jeg bare og venter på den mirakuløse dag, hvor det burde begynde at blive nemmere - både jordemor og læge snakker om, at den dag er lige om hjørnet, men som tingene ser ud lige nu, bor jeg stadig mere eller mindre kronisk på toilettet, og kan kun komme ud og handle på de gode dage... suk suk... Har lige været til nakkefold hvor vi så den lille, som kastede sig rundt og vendte ryggen til i protest, og jeg skal virkelig minde mig selv om, at det er det værd, når jeg for 117 gang sidder og kigger dybt i kummen... Føj... Det der med at være gravid, er altså ikke så rosenrødt og fantastisk som de fleste får det til at lyde som...

      Slet