søndag den 25. marts 2012

"Hejrens tegn" - Lian Hearn

Titel: Hejrens tegn
Forfatter: Lian Hearn
Serie: Otoriklanens fortællinger #2
Forlag: Gyldendal
Sider: 336
Sprog: Dansk
Bedømmelse: 4/5


SPOILER ALERT

Læs først: Nattergalens sang


Fra bagsiden: "Jeg trak Jato ud af skeden og betragtede bladet, mens jeg tænkte på den ild, der havde smedet det til denne kombination af lethed, styrke og dødbringende skarphed. Folderne i stålet gav det et smukt, bølget mønster. Det var Shigerus gave til mig sammen med mit navn og mit liv. Jeg holdt sværdet i begge hænder og gennemgik de urgamle bevægelser, han havde lært mig i Hagi. Jato sang for mig om blod og krig."
Takeo, Otoriklanens arving, har svoret at vige sit liv til Stammen. Hans evne til at gøre sig usynlig og hans skarpe hørelse gør ham til en frygtet lejemorder. Men for at opfylde sit løfte tvinges han til at tage afstand fra alt han har lært i sin barndom. Han må også afstå sin arv, som skulle give ham rigdom, land og magt ? og fornægte sin kærlig til Kaede. Efterkommer han ikke disse krav, vil Stammen slå ham ihjel ?

Åh, hvor jeg elsker denne serie. Hejrens tegn er nøjagtig ligeså smuk og fantastisk som Nattergalens sang var. Jeg elsker at vinklen skifter mellem det maskuline hos Takeo og det feminine hos Kaede. Begge steder har de noget at slås med og begge steder er de nødt til at stå fast ved det,de tror på. Fantastisk bog og igen, smuk forside, som skal ses rigtigt og ikke på billede. Læs denne serie, men vær forberedt på at det ikke er noget man kommer sovende til. Der er mange personer og mange relationer at holde styr på.

1 kommentar:

  1. Den lyder god!

    Tak for kigget, kig forbi mine 3 giveaways

    SvarSlet