tirsdag den 18. december 2012

Top 10 Tirsdag #37


Broke and Bookish

Denne uges Top 10 er egentlig en liste over årets 10 favoritter, men da jeg synes min liste så ville komme til at ligne den for sidste uge for meget, vælger jeg i stedet at lave en Top 10 over de dårligste bøger fra 2012 som jeg både har læst og anmeldt. Rækkefølgen er vilkårlig.




1. Fanget af E.L. James.
Fifty Shades of Grey er en serie, der deler vandene. Personligt er jeg ikke fan! Skrivestilen er for simpel, historien er for kliché og både Ana og Christian irriterede mig. Øv. Nogen, der kan anbefale ordentlig erotisk litteratur? Der må da være noget!?


Jeg havde glædet mig meget til endelig at læse noget af Salman Rushdie, men jeg kan roligt sige, at det gør jeg aldrig igen! Kedelig, lang og tung er de ord, der bedst beskriver bogen.
 
 
Forvirrende, utroværdig og dårlig skrevet. Og jeg forstår det virkelig ikke, for Sara Shepards 'Pretty Little Liars'-serie er rigtig god. Jeg anbefaler til en hver tid den i stedet for!

 
 
Underlig og overfladisk. Jeg havde forventet så meget af Alice Sebold efter at have læst Heldig, men Her fra min himmel er så ligegyldig til trods for det tunge emne.



5. The Emerald Talisman af Brenda Pandos.
Så smukt et cover, der gemmer på så forudsigelig og kedelig en historie. En flad hovedperson og et Twilight-lignende kærlighedsforhold. Øv med øv på!


En overfladisk og ubehagelig tilgang til mobning. Jeg var både foraget og skuffet, da jeg var færdig med bogen. 


7. Eksil af Jakob Ejersbo
Sproget var bare slet ikke mig og slutningen var alt for letkøbt. En stor skam, når nu bogens emner er så spændende og Samantha som person også er interessant nok.






 
Den sidste bog i serien om Sam og Grace og uden tvivl den kedeligste i serien. Jeg vil så gerne elske Maggie Stiefvater, men jeg giver simpelthen op. Hende og jeg passer bare ikke sammen!
 
 
 
 
 

 

9. Sådan er det nu af Meg Rosoff.
Når man hverken er særlig vild med sproget, hovedpersonen eller handlingen i en bog, er det umuligt at kunne lide den. Jeg kan faktisk ikke komme i tanke om en eneste god ting ved denne bog. Den er mig helt ligegyldig..


Bogtyven er sådan en bog, man ikke må hade for alle elsker den bare. Men jeg synes den er vildt kedelig og Døden er en flad og irriterende fortæller. 






Jeg kunne skrive en dobbelt så lang liste, hvis jeg skulle tage dårlig bøger med, som jeg ikke har anmeldt. Jeg må have som mål i 2013 at læse færre dårlige bøger ;)

Er I enige med mig i ovenstående? Hvad er de dårligste bøger, I har læst i år?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar