fredag den 22. februar 2013

Fredagsønske #40

Jeg er typen, der ikke kan lade være med at kigge på bøger. I boghandler, på Goodread, på Amazon, på blogs og tusinde andre steder nettet. Derfor er min ønskeliste altid rigtig lang. Fremover vil jeg hver fredag smide et indlæg om en bog fra min ønskeliste. Forhåbentlig kan jeg inspirere andre :)


Titel: The Holders
Forfatter: Julianna Scott
Udgivelsesdato: 5. Marts 2013

17-årige Becca har brugt hele sit liv på at beskytte sin bror fra alt. Deres far, der forlader dem, de såkaldte 'eksperter' der insisterer på at stemmerne i hans hoved er unaturlige og skal behandles og den konstante trussel om at blive flyttet til et hospital og blive undersøgt som et dyr. Da to repræsentanter hævder at have svarerne på Rylands 'problem', køber Becca det ikke. Lige indtil det viser sig at de ved mere om Ryland og Becca og deres familie, der tvinger Becca til at indrømme at der kan være mere ved dem, end først antaget. Skeptisk accepterer Becca at gøre, hvad der er bedst for Ryland.
Hvad de finder på St. Brigids er mere end de nogensinde kunne forestille sig. Lidt efter lidt får de sammenstykket oplysninger om deres families arv; deres fremmedgjorte far og legenden om Holders racen, der siger at Ryland er den, de har ventet på. Men alle - især Becca - får sig en overraskelse, der vil ændre alt de troede, de vidste.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar