fredag den 19. juli 2013

Fredagsønske #60

Jeg er typen, der ikke kan lade være med at kigge på bøger. I boghandler, på Goodread, på Amazon, på blogs og tusinde andre steder på nettet. Derfor er min ønskeliste altid rigtig lang. Fremover vil jeg hver fredag smide et indlæg om en bog fra min ønskeliste. Forhåbentlig kan jeg inspirere andre :)


Titel: These Broken Stars
Forfatter: Amie Kaufman & Meagan Spooner
Udgivelsesdato: 10. December 2013

Det er en typisk nat ombord på Icarus. Så rammer katastrofen; den massive luksus-rumliner bliver hevet ud af hyperfart og styrtdykker ind i den nærmeste planet. Lilac LaRoux og Tarver Merendsen overlever. Og de lader til at være de eneste.

Lilac er datter af den rigeste mand i universet. Tarver kommer fra ingenting, en ung krigshelt, der lærte for længe siden at piger som Lilac er større problemer end de er værd. Men når de kun har hinanden at støtte sig op af, må Lilac og Tarver arbejde sammen og foretage en snoet rejse over det uhyggelige, forladte terræn for at finde hjælp.

Men, imod alle odds, finder Lilac og Tarver en underlig velsignelse i den tragedie, der har kastet dem i armene på hinanden. Uden håb for en fremtid sammen i deres egen verden begynder de at spekulere - ville det være bedre for dem at blive her for evigt?

Alt ændrer sig da de opdager sandheden bag den skræmmende hvisken, der hjemsøger hvert et skridt de tager. Lilac og Tarver kan måske finde en vej væk fra planeten. Men de vil ikke være de samme mennesker, som de var, da de landede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar