onsdag den 23. juli 2014

All For You - Dana Marie Bell

Originaltitel: All For You
Forfatter: Dana Marie Bell
Serie: Nephilim #1
Forlag: Carina Press
Sider: 226
Udgivelsesår: 2012
Læst på: Engelsk
Dansk titel: Ikke oversat
Kilde: ARC








Første sætning: Seth wiped the blood off his blade with a charred piece of the Shemyaza's shirt.


***

Han vil sørge for at hun er i sikkerhed, ligegyldigt hvad.

Nogen - eller noget - stalker Abby Marcheson. Heldigvis har hun sin brors lækre ven Seth til at passe på sig. Abby falder hurtigt til i sit beskyttede liv med Seth konstant ved sin side og da han inviterer hende på date, er hun ivrig efter at sige ja.

Men Seth er så meget end han ser ud til. En Nephilim, en søn af engle med specielle vinger. Seth er tvunget til at bruge sit liv på at jage Shemyaza, onde efterkommere af engle. Han holder sine vinger gemt for Abby for ikke at skræmme hende, men da hendes stalker bliver mere modig, begynder Seth at mistænke at en Shem er efter Abby.

Efterhånden som deres flirten udvikler sig til helhjertet passion, er Seth splittet. Skal han afsløre sin sande natur for den smukke, tillidsfulde Abby? Vil hun acceptere ham, med vinger og det hele, eller vil hun stikke af fra sin skytsengel og blive offer for de onde kræfter, der ønsker hendes smerte?

***

Jeg har ikke særlig god erfaring med bøger om engle og normalt er det noget, jeg holder mig fra. Ofte bliver det lidt for meget snak om Gud og tro og det gider jeg ikke læse om, så derfor holder jeg mig væk. Men jeg valgte at give All For You en chance, uden egentlig at have nogen grund. Måske fordi den lyder mere som en romance bog med et hint af paranormal, fremfor en paranormal med et hint af romance - hvis det giver nogen mening.

Under alle omstændigheder er jeg glad for, at jeg gav den en chance. Jeg er vild med den måde, englene bliver præsenteret på. De er lidt X-Men agtige med forskellige 'superkræfter' og kendetegn og det synes jeg er ret fedt. Seth er langtfra den med den mest interessante evne, men han har en fantastisk personlighed, der gør ham til en skøn mandlig hovedperson. De andre engle er sjove og interessante og jeg kunne især godt lide tanken om Gabriel som chef-engel, som de andre frygtede og respekterede. Abby er en interessant person med en spændende historie, men der går for lang tid før der bliver afsløret, hvad der er sket med hende. Der er konstant små hints og optakt til at historien skal fortælles, men gang på gang bliver det udsat og det endte med at irritere mig en del.

Historien i sig selv er ikke nyskabende eller overvældende god, men den er udmærket og holdt min interesse godt nok fanget. Det bedste ved historien var dog forholdet mellem englene og forholdet mellem Abby og Seth. Bogen skal altså læses mere for sin romance/person-del end for det paranormale-aspekt. Jeg har den næste bog i serien, The Fire Within (der handler om en af de andre engle), liggende og har planer om snart igen at dykke ned i Dana Marie Bells engle-eventyr.

2 kommentarer:

  1. Den er i hvert fald smuk at se på - Den kunne godt tilføjes TBR-listen lyder det til. :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altid en fordel med et pænt cover ;) Håber du kan lide den, hvis du kommer til at læse den :D

      Slet