lørdag den 2. august 2014

The Fire Within - Dana Marie Bell

Originaltitel: The Fire Withing
Forfatter: Dana Marie Bell
Serie: Nephilim #2
Forlag: Carina Press
Sider: 220
Udgivelsesår: 2014
Læst på: Engelsk
Dansk titel: Ikke oversat
Kilde: ARC

Læs først: All For You





Første sætning: "Blech." Beth hated snow.

***

Hun sætter ild til hans verden.

Detektiven Dante Zucco er en seris Neohilim og hans indre ild er fantastisk i kamp, men ikke i kærlighed. Han er blevet brændt før, men han denne gang har fundet en, der kan matche hans indre ild.

Elizabeth Rand er privatdetektiv og hun er blevet hyret til at opklare et mord - det samme mord, som Dante undersøger. Hun ved ikke, at det er en Shemyaza der står bag. Dante har svært ved at holde fingre fra den tiltrækkende, men stædige kvinde. Et enkelt blik fra hendes grå øjne og Dante brænder.

Beth mistænker at Dante er Nephilim og hun indvilger i at arbejde med ham for at finde morderen, uvidende om hans følelser for hende. Da hun kommer lidt for tæt på at finde frem til sandheden bag mordet, ryger hun selv i farezonen og Dante er tvunget til at beskytte hende på den eneste måde han kan: med ild.


***


Jo mere jeg læser om englene i Dana Marie Bells serie, jo mere vild bliver jeg med dem. De er så forskellige fra det, jeg tidligere har læst om engle og det fungerer bare så godt!

Dante Zucco er fantastisk - han er sød, sjov, beskyttende og hot (pun intended!). Faktisk er det eneste, jeg ikke kan lide ved ham, hans navn. Er jeg den eneste, der tænker Danny Zuko (Grease, hvis nogen er i tvivl)?
Det irriterede mig så meget mere, end det burde have gjort, men jeg kunne slet ikke lade være med at læse Danny i stedet for Dante. Beth er lige tilpas rapkæftet til at være sjov, men samtidig sød og helt almindelig. Hun er usikker, men smider det hele bag en hård facade. Sammen er de skønne - sjove og søde.

Historien er dels krimi, dels paranormal, dels romance - det lyder måske lidt underligt, men det virker ret godt. Jeg havde troet at krimi-delen ville blive langtrukken og kedelig for mig (for jeg er normalt ikke til krimier), men faktisk var den ret spændende og var med til at udvikle forholdet mellem Danny Dante og Beth på en naturlig måde.

Historien adskiller sig ikke særlig meget fra den i All For You, men det gør egentlig ikke noget, fordi jeg mest læser bogen for personernes skyld og her adskiller Danny Dante og Beth sig betragteligt fra Seth og Abby.

Jeg håber, der kommer flere bøger i serien om englene og hvis der gør, ryger de så absolut på min to-read-liste - især håber jeg at der kommer en bog om den mystiske russer-engel Piotr, som alle elsker at hade!

2 kommentarer:

  1. Tror jeg må holde øje med, om der kommer et godt tilbud på den første bog. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaah, glimrende ide. Vil vildt gerne læse din anmeldelse af den :D

      Slet