lørdag den 17. september 2016

Liebster Award



Jeg er blevet nomineret af Sofie, som gav mig 11 spørgsmål jeg skulle svare på. Tak for det :D


1. Skriver du ved siden af bloggen? (Andre blogs, noveller, dagbog osv.)
Nej, det gør jeg ikke. Jeg har forsøgt at holde live i en blog mere, men jeg kan jo knap nok holde liv i den her haha. Og dagbog kommer jeg altid fra. Så jeg holder mig til at skrive aftaler i min kalender!

2. Nævn den første titel, der falder dig ind. Hvorfor tror du at det lige er den titel?
Den uendelige historie af Michael Ende. Måske fordi jeg har virkelig lyst til at genlæse den i øjeblikket? Måske fordi der er så meget snak om Momo af samme forfatter, så jeg kommer til at tænke på den jeg ejer i stedet. I hvert fald er det en god bog. Læs den! :D

3. Hvad er du mest glad for i din bogsamling?
Mine bøger høhø... Ej, det kan jeg ikke svare på. Der er jo så mange. Tamora Pierces bøger betyder uendelig meget for mig, fordi de er så skønne og det har taget mig en evighed at skaffe dem. Mine Emma bøger fordi de er så smukke alle sammen. Min første Harry Potter bog fordi den bringer juleglæden frem. Mine Dennis Jürgensen bøger fordi de bringer barndomsminder. Der er så mange bøger jeg elsker, at jeg ikke kan vælge!

4. Har du andre hobbyer udover bøger?
Nej haha. Det har jeg ikke tid til. Så man kan måske sige at det der barn jeg har, er min hobby?

5. Hvad laver du for at tjene til føden? (Arbejde, studie, jobsøgende osv.?)
Jeg arbejder som lærer på en skole for uledsagede asylansøgere i alderen 12-18 år og jeg elsker det.

6. Hvad ville du se i Mirror of Erised?
Kan man se tid? For jeg tror, det er det eneste jeg sådan mangler. Det må vel betyde, at jeg faktisk har det ret godt!?

7. Hvilken forfatter ville du helst drikke en kop te eller kaffe med?
Tamora Pierce (og hendes mand!). Jeg mødte dem til Fantasy Festivalen i Esbjerg sidste år og hun er simpelthen et fantastisk menneske. Jeg gad godt høre mere om hendes liv og spørge ind til flere af personerne fra de bøger, jeg elsker så ualmindelig højt.

8. Hvilken filmadaption af en bog, synes du er den bedste?
En mand der hedder Ove synes jeg var en glimrende filmatisering. Den lænede sig ikke 100% op af bogen, men var helt sin egen og bare så skøn!

9. På hvilket social medie er du mest aktiv med din blog?
Bum bum, jeg tror egentlig jeg er meget lidt aktiv med min blog. På både Facebook og Twitter kommer der besked hver gang jeg smider et indlæg op, men ellers bruger jeg mest Twitter til at fortælle lidt om min kedelige hverdag. Så det må nok være Facebook haha..

10. Hvilke boglige events skal du til dette efterår?
Jeg skal til Fantasy Festival i Esbjerg (faktisk er jeg forhåbentlig godt på vej derned når dette indlæg bliver udgivet), til Bogbloggertræf i Aalborg og sandsynligvis til BogForum og jeg glæder mig så meget til det hele!


Facts om mig:

1. Jeg elsker Disney, men er primært vild med de gamle klassikere jeg så da jeg selv var lille. Flere af de nye er jeg også vilde med, men nogle af dem synes jeg også er overvurderede.

2. Jeg er overfølsom overfor vand (regner hudlægen med - den eneste forklaring hun kan finde) hvilket betyder at mine fingre tit ser rigtig grimme og ulækre ud. De sprækker og gør ondt. Men det smitter ikke, så jeg kan altså godt give hånd ;)

3. Jeg ser aldrig TV. Altså som i kanaler. Vi har ingen kanaler installeret på vores fjernsyn, men har til gengæld Netflix, Viaplay og HBO (som Manden benytter sig en del af). Så jeg kan aldrig snakke med om det, folk ser i TV.

4. Jeg har brug for en del ro-tid, hvilket vil sige at jeg ikke nødvendigvis behøver være alene, men folk skal ikke tale til mig medmindre jeg taler til dem. Det er ikke nemt at få, når man står alene med et barn fire dage i ugen ;)

5. Jeg elsker at gå i biografen. Det er hele oplevelsen, jeg er vild med. Duften, de sindssygt dyre snacks, de bløde sæder og fællesskabet man har med de andre biografgængere. Men jeg har aldrig været alene i biografen og ved faktisk heller ikke om jeg tør!

6. Jeg føler mig stadig ikke voksen og tvivler ærligt talt på om voksne nogensinde opnår den følelse af voksenhed, man som barn regner med at få når man bliver voksen. Giver det mening?

7. Jeg elsker rutiner, planer og lister og vil altid gerne vide alting på forhånd. Overraskelser og gaver er SLET ikke noget for mig - jeg bliver så akavet! Men jeg kan faktisk også godt være impulsiv, så længe det er andre det 'går ud over'.

8. Jeg synes det er enormt svært at skrive sådan en lidt med random ting om en selv, for hvad er interessant og hvad er kedeligt at læse om? Hvor går den fine grænse for hvad man bør dele med 'fremmede'? Og så er det samtidig en helt enorm selvfed ting at gøre; se mig, jeg er spændende nok til at I vil vide hele 10 hamrende ligegyldige ting om mig!

9. Intet gør mig mere stolt end når folk roser min datter. Det er latterligt så glad man kan blive af den slags, men jeg føler mig som en god og 'værdig' mor, når jeg får noget positivt af vide om hende. Skulderklap til mig hahaha...

10. Jeg er i øjeblikket ved at lære en smule farsi, men kan flere bandeord end rigtige ord!

Jeg tillader mig at lade være med at tagge nogen, da den efterhånden har været rundt ved alle dem, jeg følger med hos (så vidt jeg ved?). Men føler du dig udeladt, så skrive endelig en kommentar eller en mail eller et eller andet, så laver jeg straks 11 spørgsmål til dig som jeg vil glæde mig til at læse svarene på!

2 kommentarer:

  1. Tak fordi du svarede på tagget. :)
    Det var rigtig hyggeligt at læse lidt mere om dig. Jeg håber at du hygger dig på Fantasy Festivalen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en skøn festival :D Og tak fordi du taggede mig i awarden - det er sgu rart at man bliver tænkt på :D

      Slet