onsdag den 22. februar 2012

"Tjenerindens fortælling" - Margaret Atwood

Titel: Tjenerindens fortælling
Forfatter: Margaret Atwood
Forlag: Lindthardt & Ringhof
Sider: 311
Sprog: Dansk
Bedømmelse: 1/5






Fra bagsiden: En grum beretning om den nære fremtid i diktatursamfundet Gilead, det tidligere USA, hvor mænd besidder al magt, og kvinder fordeles til dem som slaver.
I dette samfund har forureningen betydet, at flere og flere bpde mænd og kvinder er blevet sterile. De få kvinder, der stadig kan føde børn, bliver givet til den mandlige elite som en slags konkubiner, der skal sørge for videreførelse af slægten.
Fortælleren er en ung kvinde, der anbringes i huset hos en kommandant, en af det ttotalitære samfunds spidser. Hans officielle kone blive jaloux, og livet bliver mere end besværligt for tjenerinden, der oftere og oftere mindes de gode gamle dage før årtusindskiftet.

Jeg synes virkelig denne bog er kedelig. Meget beskrivende sprog og ingen handling. Den forvirrede mig meget, men det har måske noget at gøre med at jeg havde utrolig svært ved at holde koncentrationen på bogen. Den eneste grund til at den får 1/5 i stedet for 0/5 er fordi jeg synes grundhistorien er spændende. Fremtiden, hvor kvinder er slaver på grund af sterilitet. Desværre formåede bogen ikke at gøre, så jeg fandt det interessant.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar