søndag den 22. april 2012

"Sjælespiserne" - Michelle Paver

Titel: Sjælespiserne
Forfatter: Michelle Paver
Serie: Urtidskrøniken #3
Forlag: Sesam
Sider: 271
Sprog: Dansk
Bedømmelse: 3/5


SPOILER ALERT

Læs først: Ulvens bror og Skovens kraft



Fra bagsiden: Eventyret om Torak fortsætter..
Det er vinter, og Ulv, Toraks ven, er fanget af en ukendt fjende. Torak og Renns desperate forsøg på at redde Ulv fører dem til de frosne vidder i det Fjerne Nord. Her sættes deres venskab på prøve, mens de kæmper mod hylende snestorme og den evige trussel fra den store hvide bjørn. Torak tvinges til at komme tæt på sine fjender, tættere end han nogensinde har været før...
En spændende og fængende fortælling om venskab og forræderi i det isnende kolde nord.

Jeg synes den her bog er bedre ens Skovens kraft, fordi vi endelig får lidt oplysninger om Sjælespiserne. Samtidig kommer det store spørgsmål om god og ond op og det bliver sværere at finde ud af, hvem der egentlig er hvad.
Samtidig spiller naturen en stor rolle og det er spændende at høre om åndetro og forsøg på at formildne vinden.

Jeg kan rigtig godt lide de her bøger! De er IKKE ligesom Jordens Børn serien (Hulebjørnens klan, etc.) Her er det børn, der er hovedpersoner og hvor Jordens Børn tit gør Ayla nærmest guddommelig (jamen hun kan jo bare ALT i de bøger) så begår Torak og Renn fejl og er menneskelig. Skønne bøger!

1 kommentar:

  1. Hehe, det har du helt ret i… Om ikke andet kan jeg jo altid under selve anmeldelsen skrive, at der er andre som mener det er en … og så genren. Hehe.

    Den er super god, så jeg håber du vil nyde at læse den, lige så meget som jeg gjorde. =D

    SvarSlet