tirsdag den 5. juni 2012

Top 10 Tirsdag #13

Broke and Bookish

Jeg havde rimelig travlt i sidste uge, derfor nåede jeg ikke at få postet ugens Top 10. Til gengæld får I to på denne tirsdag.
Ugens tema var "Bøger skrevet indenfor de sidste 10 år, jeg håber, folk læser om 30 år". Et ret langt tema :) Jeg har gjort mit bedste og herunder kommer min liste:



1. The Hunger Games af Suzanne Collins. Fordi historien er fantastisk, Katniss er en skøn hovedperson og fordi temaet er interessant.




 2. Harry Potter af J.K. Rowling. Fordi det er en magisk fortælling om alle de vigtige ting i livet - venskab, viden, kærlighed og loyalitet.
 3. Kampen om Tronen af George R.R. Martin. Fordi det er en fabelagtig historie. Intet mindre!
 4. The Name of the Wind af Patrick Rothfuss. Fordi det er en bog, der slog benene væk under mig og jeg ønsker alle andre samme fantastiske oplevelse.
 5. Vampyrkongen af J.R. Ward. Twilight for voksne. Fyldt med sex, kærlighed, blod, drab og humor.
 6. Blomsternes hemmelige sprog af Vanessa Diffenbaugh. En smuk historie som skal nydes af så mange så muligt.
7. Den Uendelige Historie af Michael Ende. Ja, den er alt for gammel til at være på den her liste. Men den er fantastisk og skal læse af alle, både børn og voksne.





 8. Mænd der hader kvinder af Stieg Larsson. Fordi det er den bedste krimi, jeg nogensinde har læst.
 9. Niceville af Kathryn Stockett. Fordi historie er vigtig og her er den fortalt på en rigtig god måde.
Rum af Emma Donoghue. En hård bog om et voldsomt emne. Ikke for sarte sjæle, men helt sikkert værd at læse.

1 kommentar:

  1. Lyder som om vi har samme smag i bøger - men jeg har ikke læst alt på din liste, så den vil jeg gemme. Tak!

    SvarSlet