tirsdag den 5. juni 2012

Top 10 Tirsdag #14

Broke and Bookish

Denne uges tema er en genganger. Man må vælge lige præcis det tema, man vil, ud fra de temaer, der allerede er udgivet. Jeg har valgt yndlingspar fra bøger.

1. Alanna og Gergi fra Løvindens Sang af Tamora Pierce
Jeg elsker Alannas energi og Gergis gavtyvscharme. De er fantastiske sammen!
2. Scarlett og Rhett fra Borte med blæsten af Margaret Mitchell
Scarlett og Rhett er perfekte sammen og Rhett er den mest perfekte mand i litteraturens historie! Jo, han er!!
3. Hermione og Ron fra Harry Potter af J.K. Rowling
De er bare så søde sammen!
4. Daine og Numair fra De Udødelige af Tamora Pierce
Numair er min yndlings-nørd i litteratur! Daine er skøn og typisk stærk og egenrådig som en rigtig Tamora Pierce heltinde.
5. Rose og Dimitri fra Vampire Academy af Richelle Mead
Jeg har ikke læst serien færdig, men indtil videre elsker jeg dem!
6. Laura og Almanzo fra Det lille hus på prærien af Laura Ingalls Wilder
Kærlighed i pioneertiden. Åh, det er så sødt og så uskyldigt.
7. Ayla og Jondalar fra Jordens Børn af Jean M. Auel
De skal så meget igennem og de er så perfekte for hinanden
8. Jil og Kol fra Jarastavens Vandring af Saga Borg
Endnu et par, der skal meget igennem før de omsider indser de ikke kan leve uden hinanden. Det lader til jeg har en svaghed for umulig kærlighed :)

9. Bridget og Mark fra Bridget Jones' Dagbog af Helen Fielding
Åh, jeg dømmer især på filmene. Jeg elsker dem sammen og jeg elsker Bridget. Hun er jo som kvinder er flest og en gang i mellem er det rart at blive mindet om.

10. Sandrilene, Torn, Daja og Trisana fra Magiens Cirkel af Tamora Pierce
Jeg ved godt, de ikke som sådan er et par. Det er jo ligesom fire! Men deres sammenhold, venskab, kærlighed og eventyr er så fantastisk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar