tirsdag den 3. juli 2012

Top 10 Tirsdag #18

The Broke and the Bookish
Denne uges tema er 10 bøger til personer, der kan lide X forfatter. Altså skal jeg anbefale 10 bøger, ud fra en forfatter. Jeg har valgt Tamora Pierce, simpelthen bare fordi jeg elsker hende :)

1. The Magicians Guild/De sorte troldmænd af Trudi Canavan. Om den fantastiske pige Sonea, om magi, venskab og magtkampe.

2. Study serien af Maria V. Snyder. Jeg har faktisk kun læst den første, Poison Study, men den gjorde mig bare hooked på at læse mere fra hende.

3. Katsas fortælling af Kristin Cashore. Jeg har også læst Flammes fortælling, men Katsas er bedst. En stærk kvindelig hovedrolle med en usædvanlig evne.

4. The Name of the Wind/Vindens navn af Patrick Rothfuss. Ligger måske lidt langt fra Tamora Pierces bøger, men jeg elsker den. Det middelalderlige univers, livshistorien og den ukuelige helt med de mange navne.

5. The Game of Thrones/Kampen om tronen af George R.R. Martin. Igen et middelalderligt univers med politik, magtkampe, kærlighed og rigtige helte. Også her er der flere stærke personligheder, både mandlige og kvindelige.

6. Harry Potter serien af J.K. Rowling. En stærk kvindelig hovedperson, en historie på en skole og masser af magi. Et sandt eventyr for alle aldre (i hvert fald de første af bøgerne).

7. Vampire Academy af Richelle Mead. Igen en stærk kvindelig hovedperson og en historie på en skole. Her er det så vampyrer, det handler om, men det gør bestemt ikke historien dårligere.

8. Mira serien af Josefine Ottesen. Mira er en fantastisk hovedperson og historien er ulig nogen anden, jeg nogensinde har læst.

9. The Hunger Games/Dødsspillet af Suzanne Collins. Katniss er præcis som Alanna til trods for de meget forskellige situationer. De kæmper begge for noget, de virkelig tror på, de har problemer med mændene og de får begge nogle vilde oplevelser.

10. Serpina af Helle Ryding. Serpina er også en spændende hovedperson, der ikke er bange for at bryde reglerne, hvis det er nødvendigt. Jeg ser meget frem til at læse den næste i serien: Ulvepige

Ingen kommentarer:

Send en kommentar