onsdag den 11. juli 2012

Top 10 Tirsdag #19

The Broke and the Bookish
Denne uges top 10 hos Broke and Bookish er en freebie, jeg må altså selv bestemme mit emne. Fordi jeg er en dag for sent på den på grund af en impulstur til Hansapark i går, har jeg kunne søge inspiration hos andre blogs. Jeg har valgt at gøre som Bookaholic og gøre emnet til: Bøger jeg gerne vil genlæse. Min liste er som følger:

1. Harry Potter af J.K. Rowling. Fordi jeg kan læse de bøger igen og igen. På både dansk og engelsk. Jeg får aldrig nok af dem. Og når jeg har læst dem alle igen, vil jeg gense filmene!

2. Helbrederen af Noah Gordon. Fordi jeg elsker historien om medicin, jødedom og vilje.

3. Vandmelonen af Marian Keyes. Fordi det er min yndlings-chick-lit. Hun skriver fantastisk og bogen rammer mig hver gang. Desuden savner jeg at se den på min hylde, den er nemlig udlånt til min mor i øjeblikket.

4. Vampire Academy af Richelle Mead. Fordi jeg har læst de tre første på dansk og gerne vil have færdiggjort serien. Men det er så længe siden at jeg er nødt til at genlæse dem før jeg læser de sidste i serien.

5. Mira-serien af Josefine Ottesen. Fordi det er dansk fantasy når det er allerbedst!

6. De udødelige af Tamora Pierce. Fordi jeg elsker hende og det er alt for længe siden, jeg har læst denne serie.

7. Arthur-trilogien af Bernard Cornwell. Fordi jeg elsker historiske bøger og han er intet mindre end fantastisk. Velskrevne og spændende.

8. De svages beskytter af Tamora Pierce. Fordi jeg stadig elsker hende. Og denne serie har jeg faktisk kun læst en enkelt gang, hvilket er alt for lidt!

9. His Dark Materials af Philip Pullman. Fordi det er en fantastisk trilogi og jer ser frem til at læse den på engelsk.

10. The Mortal Intruments af Cassandra Clare. Fordi jeg stadig mangler at læse den sidste og rigtig gerne vil læse dem på engelsk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar