fredag den 13. juli 2012

Fredagsønske #9

Jeg er typen, der ikke kan lade være med at kigge på bøger. I boghandler, på Goodread, på Amazon, på blogs og tusinde andre steder nettet. Derfor er min ønskeliste altid rigtig lang. Fremover vil jeg hver fredag smide et indlæg om en bog fra min ønskeliste. Forhåbentlig kan jeg inspirere andre :)

Four decades of peace have done little to ease the mistrust between humans and dragons in the kingdom of Goredd. Folding themselves into human shape, dragons attend court as ambassadors, and lend their rational, mathematical minds to universities as scholars and teachers. As the treaty's anniversary draws near, however, tensions are high.

Seraphina Dombegh has reason to fear both sides. An unusually gifted musician, she joins the court just as a member of the royal family is murdered—in suspiciously draconian fashion. Seraphina is drawn into the investigation, partnering with the captain of the Queen's Guard, the dangerously perceptive Prince Lucian Kiggs. While they begin to uncover hints of a sinister plot to destroy the peace, Seraphina struggles to protect her own secret, the secret behind her musical gift, one so terrible that its discovery could mean her very life.

In her exquisitely written fantasy debut, Rachel Hartman creates a rich, complex, and utterly original world. Seraphina's tortuous journey to self-acceptance is one readers will remember long after they've turned the final page.

Ikke nok med at Seraphina lyder vildt spændende, jeg er også dybt forelsket i coveret. Simpelt, smukt og perfekt til historien.
Bogen udkommer d. 19. juli og kommer til at koste omkring 8 £.
Jeg kan slet ikke vente med at læse den!

2 kommentarer:

  1. Ja det er maaange penge. Men det har også taget mig laaang tid at skaffe alle sammen, og har også holdt udkig i føtex og kvickly når de solgte dem til en 50'er, og var en gang så heldig at jeg fandt omkring 10 stk jeg ikke havde der kostede 20 kr stk. I kvickly. Det betaler sig at kigge efter i supermarkederne.

    Jeg er rigtig glad for serien, der er nogle perioder jeg dog elsker mere end andre, og de første bøger vil altid være mine favoritter.
    Hvor mange har du læst indtil videre?

    SvarSlet
    Svar
    1. Har læst omkring tyve af dem, synes de er rigtig gode. Har også fundet mine til højst 50 kr. i Bilka, men de har bare ikke længe nogen, jeg ikke har. Må håbe de snart får flere :)

      Slet