tirsdag den 2. oktober 2012

Top 10 Tirsdag #30

Broke and Bookish
Denne uges emne er 'Gamle bøger, jeg ikke vil have, der bliver glemt' og så er definitionen på 'gammel' helt op til hver enkelt blogger.
Min liste er i vilkårlig rækkefølge:

1. Alanna af Tamora Pierce. Selvfølgelig er Tamora Pierce på min liste. Hun er fantastisk og intet af det, hun har skrevet, bør blive glemt. Enhver teenagepige burde læse hendes bøger!
2. Borte med blæsten af Margaret Mitchell. En klassiker og ganske fantastisk! Filmen er heller ikke værst ;)
3. Den uendelige historie af Michael Ende. Jeg ved bare, at jeg kommer til at læse den højt for mine egne børn engang. Jeg elskede den, da jeg var yngre og burde snart genlæse den.
4. Harry Potter serien af J.K. Rowling. Selvfølgelig er også HP at finde på min liste. Også disse bøger vil engang blive læst højt for de børn, jeg nok får. Jeg elsker dem! (Bøgerne, ikke de ikke-eksisterende børn!)
5. Dræb ikke en sangfugl af Harper Lee. En virkelig velskrevet bog med tonsvise af moraler og gode pointer. Bør læses!
 6. Dragerytterne fra Pern af Anne McCaffrey. Fantastisk trilogi troede jeg. Men i London opdagede jeg, at der faktisk er flere i serien! Nu er serien kommer på must-buy listen, så jeg kan få nydt resten!
 7. Dystopia af Dennis Jürgensen. Velskrevet og medrivende. Jeg elsker hans bøger!
8. Et Grimm't eventyr af Dennis Jürgensen. Fordi den er virkelig sjov og det var den første eventyr-omskrivningsbog jeg læste.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar