onsdag den 10. oktober 2012

Top 10 Tirsdag #31

Broke and Bookish
Det blev en lidt forsinket omgang Top 10 i denne uge grundet sygdom og min mors fødselsdag. Ugens tema var et rewind, så jeg havde altså frit valg mellem de emner, der allerede havde kørt en gang før. Mit valg faldt på 'Top 10 characters I would want as family members' og listen er som følger:

1. Mor: Mrs. Weasley fra Harry Potter serien af J.K. Rowling - hun er da bare den ultimative mor-type. Sød, omsorgsfuld, bestemmende, kærlig og villig til at ofre alt for sine børn. Fantastisk litterær mor at have :)

2. Far: Atticus Finch fra To Kill a Mocking Bird af Harper Lee. Han har en fantastisk moral og virker generelt bare som en hengivende far, der er hård men retfærdig overfor sine børn.

3. Bedstemor: Professor McGonagall fra Harry Potter serien af J.K. Rowling. Sejeste bedste ever!

4. Bedstefar: Gandalf fra Ringenes Herre af Tolkien. Den perfekte historiefortæller og så synes jeg at ham og Professor McGonagall kunne være super sjove sammen ;)

5. Storesøster: Becky fra Shopaholic serien af Sophie Kinsella. Bare fordi det ville være en lækker garderobe at låne tøj fra ;)

6. Lillesøster/Tvillingesøster: Hermione fra Harry Potter serien af J.K. Rowling. Fordi jeg ville elske at have en at dele min bogpassion med og hun virker ideel.

7. Storebror: Gale fra The Hunger Games af Suzanne Collins. Loyal, sød, betænksom og rar at have i tilfælde af krig. En dejlig beskyttende storebror.

8. Lillebror: Artemis Fowl fra Artemis Fowl serien af Eoin Colfer. Det må være spændende at have en eventyrlysten lillebror, der samtidig er et geni. Desuden ville det være fedt at have muligheden for at møde Butler.

9. Onkel: Tyrion Lannister fra A Song of Ice and Fire af George R.R. Martin. Den onkel, der drikker dig under første gang og lærer dig alle de frække sange. Men samtidig den onkel, du altid kan komme til, hvis du har brug for råd eller hjælp. Ham ville jeg dælme gerne have som onkel!

10. Tante: Tante Pol fra Belgarion Sagaen af David Eddings. Hun er lidt excentrisk, kan magi og er god til at lave mad. Desuden ved hun en masse om livet og så er hun sjov!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar