tirsdag den 4. december 2012

Top 10 Tirsdag #35

Broke and Bookish
Denne uges tema er 'Bøger, jeg ikke ville have noget imod at Julemanden kom med'.
Det er flere år siden, jeg har fået bøger i julegave så jeg er holdt op med at ønske mig dem. Men i år har jeg gjort en undtagelse og smidt et par stykker på. Resten af min liste består af bøger, jeg utrolig gerne vil eje og læse snart.


1. Frøken Peregrines hjem for sælsomme børn af Ransom Riggs.
Jeg har læst og hørt så meget om denne bog fra udenlandske blogs så jeg ser frem til selv at få fingrene i den! Den udkommer i morgen fra Gyldendal.





 2. Heksejægerens lærling af Joseph Delaney.
Det er simpelthen den smukkeste serie! Det slidte look, som coveret har. Den enkle tegning. Jeg elsker det!
 
 
 
 


3. En storm af Sværd af George R.R. Martin.
Gyldendal har virkelig gjort det godt, da de skulle vælge covers til denne serie. Nr. 3 er lige så smuk som de foregående og ville absolut pynte ved siden af dem på min hylde.






 4. Percy Jackson - Lyntyven af Rick Riordan.
Efter at have læst Den fortabte helt er jeg helt sikkert interesseret i at læse mere af Rick Riordan og så ville serien om Percy Jackson være oplagt! 
 
 
 
 
 
5. Sofies Verden af Jostein Gaarder.
En bog jeg læste og elskede i min spæde teenagesår, hvor filosofi og religioner var mine hovedinteresser. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at læse den igen og se, hvad jeg synes om den nu. Desuden har jeg endnu ikke læst noget af Jostein Gaarder som jeg ikke kunne lide!
 
 
 
 6. Alkymisten af Michael Scott.
Jeg har allerede læst de fleste bøger i serien omkring Nicholas Flamel, men jeg ejer dem desværre ikke. De forskellige covers er virkelig smukke og jeg vil rigtig gerne have dem hjem på hylden!
 
 
 

 
7. Slægten 1: Den Hellige Knud af Maria Helleberg.
Jeg er en sucker for slægtshistorier, så denne serie må meget gerne komme hjem på min hylde!
 
 
 
 
 
 
8. Odins labyrint af Mads Peder Nordbo.
Jeg fulgte med på forfatterens blog på et tidspunkt og bestemte mig med det samme for at jeg bare MÅTTE eje og læse hans roman når den kom ud. Det er så sket nu og jeg håber, den bliver en del af samlingen inden alt for længe.
 
 
 
9. Time Riders af Alex Scarrow.
Hemmelige agenter, der fixer den historie, der aldrig burde være fundet sted? Ja tak, det vil jeg faktisk rigtig gerne læse om.
 
 
 
 
 
10. Serpina af Helle Ryding.
Jeg har allerede både læst og anmeldt Serpina, men det var 'kun' en biblioteksbog og da bogen både er spændende og med et særdeles flot cover, vil jeg da gerne selv eje den. Og allerhelst inden Ulvepige udkommer!

2 kommentarer:

  1. GLÆD DIG til Odins Labyrint!! (Jeg føler mig overbevist om, at får du den ikke, så køber du den nok snart :P) Den er virkelig, virkelig fed!

    Åh. Jeg får desværre heller ikke bøger i gave :( "Du har så mange," "Vi ved jo ikke, hvilke du allerede har." Ej men come on altså! :D Dårlige undskyldninger :D Når nu det er bøger, man bliver mest glad for :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, jeg må bare eje den!

      Det er bare irriterende med familie, der ikke vil give bøger! Kender de undskyldninger alt for godt ;)

      Slet