fredag den 8. februar 2013

Fredagsønske #38

Jeg er typen, der ikke kan lade være med at kigge på bøger. I boghandler, på Goodread, på Amazon, på blogs og tusinde andre steder nettet. Derfor er min ønskeliste altid rigtig lang. Fremover vil jeg hver fredag smide et indlæg om en bog fra min ønskeliste. Forhåbentlig kan jeg inspirere andre :)


Titel: Partials
Forfatter: Dan Wells
Udgivelsesdato: 28. Februar 2012

Menneskeracen er næsten uddød efter at en krig med the Partials - konstruerede, organiske væsner der er identiske med mennesker - næsten har udryddet befolkningen. Reduceret til kun titusinder af RM, en våbengjort virus som kun en brøkdel af befolkningen er immun overfor, er de overlevende i Nordamerika krøbet sammen på Long Island mens the Partials på mystisk vis har trukket sig tilbage. Truslen fra the Partials er stadig umiddelbar, men, værre endnu, intet barn er født immun overfor RM i mere end et årti. Vores tid er ved at rinde ud.
Kira, en 16-årig læge-under-uddannelse, er i de forrester linjer i denne kamp; hun ser RM hærge lokalsamfundet, mens lovgivning om obligatoriske graviditeter skubber hvad der er tilbage af menneskeheden ud på randen af borgerkrig og hun er ikke tilfreds med bare at stå og se på. Men da hun tager et desperat valg for at redde det resterende af hendes race, vil hun opdage at overlevelsen for både mennesker og the Partials hviler i hendes forsøg på at finde forbindelsen mellem dem - forbindelsen som menneskeheden har glemt eller måske aldrig har vist eksisterede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar