fredag den 10. maj 2013

Fredagsønske #50

Jeg er typen, der ikke kan lade være med at kigge på bøger. I boghandler, på Goodread, på Amazon, på blogs og tusinde andre steder på nettet. Derfor er min ønskeliste altid rigtig lang. Fremover vil jeg hver fredag smide et indlæg om en bog fra min ønskeliste. Forhåbentlig kan jeg inspirere andre :)


Titel: The Falconer
Forfatter: Elizabeth May
Udgivelsesdato: 19. September 2013

Arving. Debutant. Morder. En ny generation af heltinder er ankommet.

Edinburgh, Skotland, 1844

18-årige Lady Aileana Kameron, den eneste datter til Marquessen af Douglas, var bestemt til et liv omhyggeligt planlagt efter Edinburgh's sociale eventer - lige indtil en fe slår hendes mor ihjel.

Nu er det 1844s vintersæson. Mellem et uendelig antal fester slår Aileana feer ihjel i al hemmelighed. Bevæbnet med modificerede pistoler og sprængstof, smider hun hver aften sin aristokratiske facade og går på jagt. Hun er fast besluttet på at finde den fe, der myrdede hendes mor og ødelægge enhver der gør mennesker til ofre i byens mange mørke gyder.

Men hun har aldrig så meget som overvejet at hun ville blive tiltrukket af en. Til den fortryllende Kiaran MacKay, den fe der trænede hende til at dræbe hans egne. Ej heller er hun forberedt på den afsløring, han kommer med. For midvinter nærmer sig og med den kommer en solformørkelse, der har evnen til at låse fe-fængslet op og begynde Den Vilde Jagt.

En krig truer og Aileana skal beslutte sig for, hvor meget hun er villig til at miste - og præcis hvor langt hun vil gå for at hævne sin mors død.

2 kommentarer:

  1. Åh den lyder spændende! På trods af fe elementet (er ikke en fe-pige, og har aldrig læst en bog om dem).

    SvarSlet
    Svar
    1. Men hvordan ved du så at du ikke kan lide det, hvis du ikke har læst om dem ;)
      Men jeg skal helt sikkert have fat i den - og så er jeg vild med coveret!

      Slet