fredag den 5. juli 2013

Fredagsønske #58

Jeg er typen, der ikke kan lade være med at kigge på bøger. I boghandler, på Goodread, på Amazon, på blogs og tusinde andre steder på nettet. Derfor er min ønskeliste altid rigtig lang. Fremover vil jeg hver fredag smide et indlæg om en bog fra min ønskeliste. Forhåbentlig kan jeg inspirere andre :)


Titel: The Oathbreaker's Shadow
Forfatter: Amy McCulloch
Udgivelsesdato: 6. Juni 2013

15-årige Raim lever i en verden, hvor du binder en knude for hvert løfte du laver. Bryd dit løfte og du er arret for livet og bliver smidt ud i ørkenen.

Raim har båret en simple knude omkring håndledet lige så længe tilbage, han kan huske. Ingen ved, hvor den kom fra og hvilket løfte det symbolisere, men han skænker det knap en tanke - ikke siden han er blevet den mest lovende unge kriger nogensinde til at træne for eliten; Yun vagten. Men på den vigtigste dag i hans liv, da han binder sit liv til sin bedste ven (og fremtidige konge) Khareh, bryder snorene i brand og efterlader et mørkt mærke på hans hud.

Mærket som edsbryder har Raim to muligheder; løb eller bliv slået ihjel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar