fredag den 13. april 2012

"Rygter" - Anna Godbersen

Titel: Rygter
Forfatter: Anna Godbersen
Serie: Luxe #2
Forlag: Carlsen
Sider: 439
Sprog: Dansk
Bedømmelse: 5/5


SPOILER ALERT

Læs først: Luxe

Fra bagsiden: New York City, december 1899.
Manhattans overklasse har taget afsked med sin mest lysende stjerne, den dybt betagende miss Elizabeth Holland. Men hendes mystiske og alt for tidlige død får rygterne til at svirre om den ellers så fine familie. Mens de nærmeste endnu bærer sorg, ses Elizabeths søster, den ukuelige Diana, i selskab med ikke blot en, men tre ugifte gentlemen. Men er det i virkeligheden en helt fjerde, som hendes hjerte bejler til i al hemmelighed?
I de fine kredse betyder det gode omdømme alting, og familien Holland har ikke råd til at være genstand for onde rygter i Manhattans celebre sladderspalter...

Bøger som denne er seriøst min guilty pleasure. Kjolerne, intrigerne, kærligheden og skandalerne. Jeg elsker det!
Rygter starter mere eller mindre efter Luxe sluttede. Diana og Penelope forsøger begge at få fingrene i Henry, den ene mere villig og udspekuleret end den anden. Samtidig får (Caro)Lina sin debut i det fine selskab og Elizabeth lever det frie liv med Will - i hvert fald et stykke tid.

Jeg er helt vild med den udvikling Diana har gennemgået fra Luxe. Hun er virkelig blevet voksen og jeg kan rigtig godt lide hende! Til gengæld synes jeg Elizabeth er blevet kedelig, så det gør mig intet, at vi ikke høre så meget om hende.
Skandalerne i bogen er enorme og familien Hollands gode rygte er på spil. Men mrs. Holland er ikke sådan et bide skeer med, selvom det kræver både ufølsomhed og sine døtres glæde!
Helt sikkert en bog, jeg vil anbefale til en hver, der kan lide Victoria Holt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar